Gå til innhold

Har litt problemer med bios innstillinger


extraaa

Anbefalte innlegg

Her om dagen fikk jeg mitt nye nf7 hovedkort og amd 2,8 barton prosessor.

Nå som jeg har byttet inn delene og maskinen min tikker og går igjen.. dukket det opp et problem: i windows registreres cpu'n som en 1.8 i stede for 2.8 og jeg bli fortalt at dette kan løses i bios.

av frykt for å få fyrverkeri i maskinen tørr jeg ikke prøve meg frem til riktige innstillinger men håpet noen her kanskje viste hva de riktige bios innstillingene er.

 

Så problemet var at den blir registrert som 1.8 i stedet for 2.8, og skal vistnok kunne fikkses med ''front side buss'' og ''multiplayer'' instillinger i bios.

 

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har sikkert rett mr. fiesta, jeg er hvertfall ikke sikker.

prøve noen andre fikkse instillinger, tenkte 133 - 166 - 199 men var bare 198, og det funket ikke. med 166 viste den 2.24 i windows. men stikker hjemmom og sjekker om de instillingene fungerer fiesta så poster jeg eventuelle videre spørsmål etterpå, men om det funker, takk for hjelpen.

 

skal ikke egentlig xp 2800+ bli vist som 2.8 i windows? stemmer det om det står 2083 i windows?

:D

 

edit; 166mhz og 13,5 fungerer jo. hvorfor vill jeg stille ned multiplayern? får jeg ikke dårligere cpu kraft med 12.5 i stede for 13.5?

Endret av extraaa
Lenke til kommentar
Du har sikkert rett mr. fiesta, jeg er hvertfall ikke sikker.

prøve noen andre fikkse instillinger, tenkte 133 - 166 - 199 men var bare 198, og det funket ikke. med 166 viste den 2.24 i windows. men stikker hjemmom og sjekker om de instillingene fungerer fiesta så poster jeg eventuelle videre spørsmål etterpå, men om det funker, takk for hjelpen.

 

skal ikke egentlig xp 2800+ bli vist som 2.8 i windows? stemmer det om det står 2083 i windows?

:D

 

edit; 166mhz og 13,5 fungerer jo. hvorfor vill jeg stille ned multiplayern? får jeg ikke dårligere cpu kraft med 12.5 i stede for 13.5?

Har du sjekka i windows at du virkelig har 13,5 x 166 Mhz?

Mange Barton-prosessorer har låst multiplyer, og da spiller det ingen rolle hva du setter den til i BIOS...

Sjekk f.eks med cpu-z, og hvis den sier 13,5, er den heldige eier av en ulåst 2800+! :D

Det gir deg mange overklokkingsmuligheter.

 

Nei, det vil ikke stå 2,8 noe sted, fordi den som sagt går på 12,5 x 166,66 Mhz,

som blir 2083 Mhz(før du eventuelt overklokker den da... :p )

Lenke til kommentar

absolutley positive fiesta. med min lille peil ang bios instillinger har jeg dobbelt og trippel sjekket alt jeg spørr om. så har jeg tilfeldigvis en vifte ment for 3000+ også, så kanskje jeg kan stille multiplayeren en liten smule til opp, står jo på 13.5 nå. men jeg tukkler som sagt lite i bios for da blir det kjappt dyrt.

 

men da er hvertfall alt som det skal, og bedre! hjertlig takk for hjelpen fiesta! :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...