Gå til innhold

Bagrunnsbilde repiteres ikke ved 100% height


Anbefalte innlegg

Dette har vært oppe flere ganger før ser jeg. Men jeg kan ikke se at noen har gitt noe godt svar på det. Nå sitter jeg med samme problemet.

 

Jeg bruker

 

height: 100%;
min-height: auto !important;
height: 100%;

 

Dette fungerer utmerket med tanke på størrelsen på div'en. Problemet er at bakgrunnsbildet som skal repiteres nedover ikke vises. Men skifter jeg f.eks til:

 

height: 200px;
min-height: auto !important;
height: 200px;

 

Det vises riktig i "Internet Explorer" med begge disse alternativene. Men "Opera" er ikke med på den første. Med den andre repiteres bakgrunnsbilde i de 200px, men så stopper det opp.

 

Noen som har en løsning på det? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke link siden det er en PHP side som jeg har bare på pc'en min. Men det er den samme siden som ligger her:

 

Den nye siden med CSS og HTML

 

Bruker de samme kodene som ligger på den siden. Bare at på denne siden har jeg ikke implementert de kodene som jeg har nevnt i denne tråden. Kan sikkert sjekke hvordan dere mener det bør være. :blush:

 

Her iallefall stilen for den "div'en" som jeg sliter med.

#divWelcomeContainer {
background-image: url(../Images/welcome_content.gif);
background-repeat: repeat-y;
width: 600px;
margin-top: 0px;
margin-right: auto;
margin-bottom: 0px;
margin-left: auto;
padding: 0px;
min-height: 100%;
height: auto !important;
height: 100%;

 

Edit: Jeg skal komme tilbake til dere hvis jeg får svar på dette. Nå bruker jeg de samm innstillingene en annen plass i samme siden og det fungerer. Man kan bli gal av mindre! Håper jeg finner ut av det snart :blush:

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd i hele dag uten å bli noe klokere. Så da skal jeg dele mine opplevelser med dere :blush:

 

Forklaring på problemet

 

Jeg har en side som jeg jobber med. Den øvre delen av siden består av 2 div's som er høyre og venstrestilt. Disse er omsluttet av en "wrapper". I denne "wrapperen" har jeg et bilde som skal ligge bak begge disse "divs'ene" mine.

 

Problemet er at at når jeg bruker verdier i prosent så vil ikke bagrunnen vises i Opera. I Internett explorer vises det helt fint. Benytter jeg meg av en pixel verdi på høyden vises fortsatt siden fint i Internett Explorer. I Opera vises bare bakgrunnen i den angitte pixel verdien og går over til ingen bakgrunn. Div'en er lik i begge nettleserne men problemet ligger altså i bakgrunnen.

 

Når jeg gjør akkurat det samme litt lenger ned hvor siden består av bare en "div" så fungerer alt utmerket.

 

Så er det noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...