Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk - hva fungerer best


Anbefalte innlegg

Jeg har en Netopia 3351 ruter fra ngt. Det jeg lurer på er hva som trengs for å få trådløst nett i huset. Har sett rundt i forumet men ikke funnet helt det rette. Men spørsmålet er altså: hvis jeg bestiller en trådløs ruter fra ngt, nærmere bestemt en Netopia 3357W, er det alt jeg trenger da for å kunne sufre trådløst men en bærbar (uten om nettverks kortet i den andre pcen)? Den gammle ruteren vil bli levert tilbake så jeg har da bare 3357Wèn. Finnes det noen annet jeg bare kan kjøpe helst i en butikk som elkjøp?

 

Hilsen nybegynner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enesten fordelen med den ruteren er at den erstatter direkte din gamle netopia og du slipper å ha flere kabler/bokser slengende rundt. Ulempen er at den kun støtter den eldre standarden 802.11b. Lurer på om de også har en thompson trådløs ruter, og denne støtter 802.11g. Jeg synes man kaster pengene ut av vinduet ved å kjøpe ruter fra NGT :)

 

Jeg hadde heller valgt å kjøpe en annen trådløs ruter og bruke denne som et aksesspunkt (evt. kjøpe et rent aksessupunkt). Av ålreite rutere kan du f.eks. gå for Linksys WRT54GS eller en nyere modell fra 3com.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...