Gå til innhold

skal jeg kjøpe meg ibook eller "vanlig" pc?


hairvik

Anbefalte innlegg

har begynt på hib nå og skal ta master i programering der. Må derfor ha meg en ny bærbar pc som helst skal holde noen år.

Sitter derfor her og lurer på hva jeg skal kjøpe, vurderer ibook, men er usikker på om den kan kjøre alle prog. verktøyene jeg skal bruke?? (java, c++,visual, sql osv)

 

Noen som kan gjøre med mer opplyst? Alle tips og råd mottas med takk..

 

Og en annen ting, på ibook, den prosessoren som er der, hva kan den sammenliknes med? 1,53ghz virker jo ikke særlig mye..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har begynt på hib nå og skal ta master i programering der. Må derfor ha meg en ny bærbar pc som helst skal holde noen år.

Sitter derfor her og lurer på hva jeg skal kjøpe, vurderer ibook, men er usikker på om den kan kjøre alle prog. verktøyene jeg skal bruke?? (java, c++,visual, sql osv)

 

Noen som kan gjøre med mer opplyst? Alle tips og råd mottas med takk..

 

Og en annen ting, på ibook, den prosessoren som er der, hva kan den sammenliknes med? 1,53ghz virker jo ikke særlig mye..

De bruker en annen arkitektur på CPU'ene enn Intell og AMD...

så ytelsen vil derfor være forskjellig i forhold til klokkefrekvensen.

Slik som med AMD og Intel, med AMD sine 2,2GHz yter noe tilsvarende som Intel sine 3,5GHz.

 

Når det gjelder programmer tror jeg du vil finne like mange verktøy som til Windows, siden osx er basert på unix og derfor burde det gå greit å konvertere programmer fra linux til osx.

 

Et annet alternativ kan jo være å kjøre en linux distro på mac'en. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...