Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

bluescreen i XP installasjon


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har satt sammen maskina mi og begynnte med det samme å legge inn Win Xp.

Det starter med at jeg booter fram CD-en. jeg kommer helt fram til der jeg må trykke "ENTER" for å legge in Win Xp. Jeg strykker så "ENTER", etter 2 sekunder kommer det opp en bluescreen..

 

dette står der:

 

"Det er oppdaget et problem og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.

 

Visst det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen,

starter du datamaskinen på nytt. Visst feilmeldingen visest på nytt gjør du følgende:

 

kontroller at du har nok diskplass. visst der er angitt en driver i stoppmeldingen, deaktiverer du driveren eller kontakter produsenten for å få driveroppdateringer. Prøv å bytte videokort.

 

ta kontakt med maskinvareleverandøren for å få BIOS-oppdateringer. deaktiver alternativer for BIOS-minne, som for eksempel buffring eller skygging. visst du må

 

bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivere komponenter, starter du datamaskinen på nytt, trykker f8 for å velge avanserte oppstartalternativer og velger sikkermodus.

 

teknisk informasjon:

 

*** STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0xF84CBC0B, 0xF80D0800, 0x00000000)

 

*** setupdd.sys - Adresss F84CBC0B base at F842000, DateStamp 3b7d8507"

 

kanskje litt drygt å skrive alt sammen, men for dere som fårstår dette skal vel dette gå bra? ^_^

 

Jeg har et Aopen ak77-8xn hovedkort. alle koblingene skal ver korrekte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har noe å føye til.

 

Når jeg kommer frem til det punktet jeg skal Presse "ENTER" for å legge in Win XP kan jeg lese helt nederst, der står d litt info om Harddisken, hvor stor den er osv.

 

det står ogå dette:

 

"(Installasjonsprogrammet har ikke tilgang til denne disken)"

 

hva skal jeg gjøre for å få tilgang til den? kan det ver det som er problemet, som gjør at jeg får bluescreen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...