Gå til innhold

Skal ha nytt hovedkort - agp- Trenger litt hjelp


Mogge_

Anbefalte innlegg

Jeg har nå et MSI K8N Neo2 platinum hovedkort og det har nå tatt kvelden tror jeg siden ikke pc'n booter...

 

Så da tenkte jeg at jeg skulle kjøpe meg et nytt hovedkort, så da trenger jeg deres hjelp..

 

Har OCZ Optimized 1024MB pc3200 ram..2x512mb

 

Har agp skjermkort og har ikke penger til pci-e, så da blir det et AGP hovedkort..

Jeg driver å små klokker og er en liten gamer..

 

Pris klasse: opptil 1100,- kan godt ta et billigere om dere finner..

 

Hva tror dere om dette : Asus HK

 

Edit: La til link

Endret av Mogge_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke er så veldig gammelt bør vel garantien gjelde fremdeles? Er det ikke bedre å RMA kortet enn å bruke 1k på et nytt?

 

Ser forresten at det er en del brukere som har problemer med Neo 2 Platinum kortet, bl.a. at det har en tendens til å fryse av og til i 3D spill, noe som muligens har sammenheng med ustabilitet i forhold til nyere gfx kort med svært høy frekvens på minnet. Å klokke ned minnet eller å bruke kraftig strømforsyning for å stabilisere minnet vil muligens hjelpe.

Lenke til kommentar

Jeg har MSI K8N Neo2 jeg også og er heller ikke spesiellt fornøyd med det.

Går med planer om å bytte det ut til et annet kort.

 

Det er 4 kort jeg vurderer:

ABIT AV8-3rd Eye. Det kortet har jeg hatt før og var VELDIG fornøyd med det,men jeg liker å prøve nye ting så jeg vet ikke om jeg kjøper det kortet en gang til.

 

ASUS A8V Deluxe/WIFI-g. Det kortet har du jo allerede sett på. Jeg setter stabilitet som første prioritet,så Asus er muligens det kortet jeg går for denne gangen.

 

DFI LANPARTY UT nF3 ULTRA-D. Det kortet kan du lese om i denne tråden.

 

Gigabyte GA-K8NS Ultra-939.

 

Jeg vurderer også å vente noen uker til for å se om Abit,Asus eller Gigabyte kommer med hovedkort som har det nye ULi M1695 brikkesettet.

Jeg er så dritlei dette MSI kortet at det spørs om jeg gidder å vente så lenge. :)

 

Edit:Det er nok muligens noen her som vil si...nei ikke kjøp kort med VIA chipsett det er bare drit og ustabilt. Kjøp heller kort med nForce 3 Ultra chipsett.

Det skal du ikke høre på. Abit AV8 kortet som jeg hadde har VIA chipsett og var stabilt som fjell,det har IKKE MSI kortet mitt vært.

 

Har du forresten lest denne testen?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Jeg har MSI K8N Neo2 jeg også og er heller ikke spesiellt fornøyd med det.

Går med planer om å bytte det ut til et annet kort.

 

Det er 4 kort jeg vurderer:

ABIT AV8-3rd Eye.  Det kortet har jeg hatt før og var VELDIG fornøyd med det,men jeg liker å prøve nye ting så jeg vet ikke om jeg kjøper det kortet en gang til.

 

ASUS A8V Deluxe/WIFI-g.  Det kortet har du jo allerede sett på. Jeg setter stabilitet som første prioritet,så Asus er muligens det kortet jeg går for denne gangen.

 

DFI LANPARTY UT nF3 ULTRA-D. Det kortet kan du lese om i denne tråden.

 

Gigabyte GA-K8NS Ultra-939.

 

Jeg vurderer også å vente noen uker til for å se om Abit,Asus eller Gigabyte kommer med hovedkort som har det nye ULi M1695 brikkesettet.

Jeg er så dritlei dette MSI kortet at det spørs om jeg gidder å vente så lenge.  :)

 

Edit:Det er nok muligens noen her som vil si...nei ikke kjøp kort med VIA chipsett det er bare drit og ustabilt. Kjøp heller kort med nForce 3 Ultra chipsett.

Det skal du ikke høre på. Abit AV8 kortet som jeg hadde har VIA chipsett og var stabilt som fjell,det har IKKE MSI kortet mitt vært.

 

Har du forresten lest denne testen?

Så hvilket hovedkort skal du velge da?

 

Har sendt mail til komplet om retur, men får aldri svar..Noen som vet om det tar lang tid eller`?

Endret av Mogge_
Lenke til kommentar
Så hvilket hovedkort skal du velge da?

 

Har sendt mail til komplet om retur, men får aldri svar..Noen som vet om det tar lang tid eller`?

Klarer ikke helt å bestemme meg,men tror det blir Asuskortet. :)

oki..Det så jo lovende ut det..Men hvordan er det til klokking?

 

Vet du om det tar lang tid for å få svar fra komplett ang. retur?

Lenke til kommentar

Ok..Men jeg sendte en mail om forespørsel om retur pga at hovedkortet mitt ikke virker lenger...Og da stod det at jeg skulle få tilbakemelding om 1-2 dager for å sende det inn...Men har ikke mottat noen ennå...

 

Det asus kortet har jo fått bra kritikk da..Så tror jeg går for det....Men hva annet ventet du da?

Lenke til kommentar
Ok..Men jeg sendte en mail om forespørsel om retur pga at hovedkortet mitt ikke virker lenger...Og da stod det at jeg skulle få tilbakemelding om 1-2 dager for å sende det inn...Men har ikke mottat noen ennå...

 

Det asus kortet har jo fått bra kritikk da..Så tror jeg går for det....Men hva annet ventet du da?

Du trenger ikke vente på svar fra Komplett. Bare følg anvisningen som jeg linket til og send kortet tilbake.

 

Hvis du ikke trenger WiFi,så selger shg.no Asus A8V Deluxe uten WiFI.

Det koster litt over 700 kr. (ser ut til at nettsidene til SHG er nede akkurat nå).

Lenke til kommentar
Ok..Men jeg sendte en mail om forespørsel om retur pga at hovedkortet mitt ikke virker lenger...Og da stod det at jeg skulle få tilbakemelding om 1-2 dager for å sende det inn...Men har ikke mottat noen ennå...

 

Det asus kortet har jo fått bra kritikk da..Så tror jeg går for det....Men hva annet ventet du da?

Du trenger ikke vente på svar fra Komplett. Bare følg anvisningen som jeg linket til og send kortet tilbake.

 

Hvis du ikke trenger WiFi,så selger shg.no Asus A8V Deluxe uten WiFI.

Det koster litt over 700 kr. (ser ut til at nettsidene til SHG er nede akkurat nå).

Men jeg har ikke fått noe retur nr? Trenger man det?

Lenke til kommentar
Var inne på nettsiden til shg nå og der sto det at jeg måtte oppgradere bios til det asus kortet som morten k linket til..

 

Er det vanskelig å oppgradere bios?

Nei,det er ikke vanskelig å flashe bios. Du bruker ASUS EZ Flash

 

With ASUS EZ Flash, you can update BIOS directly from the BIOS setup menu. No more DOS-based flash utility and bootable diskette required.us EZ Flash.

 

Du kan lese mer om EZ Flash her.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...