Gå til innhold

Passer Zalman passiv kjøler på MSI K8N NEO4 ?


erre

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde iallefall en stoooor tabbe da jeg kjøpte meg ny maskin i sommer:

 

Kombinasjonen MSK K8N Neo4 (med en jævla jetmotor av en chipsetvifte) og Gainward GeForce 6600GT gjør at det absolutt ikke er plass til noe annet enn lavprofil kjølevifter på hovedkortet...

 

I tillegg til at PCE-e -slot'en er plassert rett over kjøleren, har skjermkortet et par transistorer (eller hva det nå er) plassert nede til høyre, slik at de kommer i veien for alt av northbridge-kjølere som er over 2cm høyt... Kan vel nesten ikke kutte av disse for å få plass til kjøleren heller :hmm:

 

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problem som deg. K8N neo 4 og passivt kjølt gigabyte 6600gt 2xdvi. Lurer på å bytte ut hele hovedkortet mitt med dette isteden: http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=53899

Ferdig med passiv kjøling.

 

Har prøvd både den blå greia til zalman (måtte jeg sage mye i), og kjører nå en gammel p133 kjøleribbe pluss vifte der.

Endret av msulland
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

(Fikk låne en kamerats innloggingsnavn (erre) før, men har eget brukernavn nå..)

Har endelig fått kortet (virker som de har sluttet og produsere k8n neo4 platinum kortet, men fikk det siste fra netshop) og montert zalmankjøleren.

 

Avstanden fra zalman'en til skjermkortvifta var ikke noe problem, den sitter "milevis" unna. Det var derimot ganske trangt mot selve skjermkortet og de to små blå minne-kjøleribbene eller hva det er som sitter nesten ytterst på skjermkortet. Men ved å flytte zalman'en litt nedover og til høyre (altså mot bunnen og mot fronten av kabinettet), så ble det plass. Kanskje ca 3mm mot selve skjermkortflaten og ca 1,5 til 2mm mot den ene blå minnekjøleribba. Vet ikke åssen forklaringa ble..

 

Når jeg tok av den medfulgte vifta, så satt pastaen på northbridge-chippen så hardt, og jeg hadde ikke aceton eller noe, så bare satte zalman'en rett på den. Bør man bytte til artic silver eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...