Gå til innhold

OS, MYE bedre på raptor enn på vanlig harddisk ?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hørt at Raptor disker kan øke loading osv med 40%, er det sant?

 

Tenkte å ha en Western Digital 36,7Gb Raptor disk som skal kjøre OS og spill.

 

Men kjøper den ikke hvis jeg ikke merker no forskjell.

 

Noen som har erfaring med raptor ?

 

Har lest et par andre raptor tråder, men fant ikke no intresankt..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den 36GB Raptoren er veldig mye dårligere enn 74GB versjonen. Den bråker mere og yter mindre. Andre disker er bedre, på alle måter. 74GB versjonen er nok den raskeste sata-disken du får, men ikkje så veldig mye bedre en siste generasjon 7200rpm disker. Feks Samsung Spinpoint P120 er ikkje langt bak i ytelse, og den er veldig mye billigere per GB.

 

Har du penger og vil ha det raskeste er 74GB et ok kjøp, men 36GB versjonen kan du styre unna.

Lenke til kommentar

Raptor diskene er litt raskere enn en 7200rpm disk, men om den er verdt det er nok mere opp til hver enkelt. Jeg har raptor disker som os disk i alle mine tre maskiner.

Installerte en 250gb maxline 10 her om dagen for en bekjent. Windows tar vel ca. 8-10 sekunder mer å loade enn på min raptor.

Lenke til kommentar
Raptor diskene er litt raskere enn en 7200rpm disk, men om den er verdt det er nok mere opp til hver enkelt. Jeg har raptor disker som os disk i alle mine tre maskiner.

Installerte en 250gb maxline 10 her om dagen for en bekjent. Windows tar vel ca. 8-10 sekunder mer å loade enn på min raptor.

hm da er det ikke verdt penga å bruke 1000kr på en 37gb raptor disk når jeg har nokk av plass fra før ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...