Gå til innhold

Trenger tips til strategispill


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har i den siste tiden fått igjen interessen for strategispill. Jeg har Rise of Nations liggende, og har spilt det en del, men er gått litt lei det. Det er egentlig flere grunner til det. Nå er jeg på utkikk etter et nytt strategispill. Det må være muligheter for å spille det online, og det må være mange spillere online som jeg kan spille med. Jeg setter ikke så store krav til dette spillet, men det må oppfylle kriteriene under.

 

-Spillet må ha god grafikk

-Spillet må ha høy underholdningsverdi

-Spillet må ha muligheter for å lage murer

-Spillet må ha et slags ratingsystem

 

Håper ikke dette er for mange sære kriterier. Jeg blir veldig glad for gode forslag fra dere. Legg gjerne med linker til informasjon om spillene, slik som bilder og omtaler. Det må selvfølgelig være en mulighet for å kjøpe spillene dere anbefaler i norske butikker. Takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rtw er jo et konge spill. Eneste strategi spillet i verden som gir deg ordentlig muligheter med tanke på strategi og taktikk. vanligvis vinner mest units, her vinner best taktikk. En kan vinne med en hær som suger og som er halvparten så stor, bare man gjør det rikitge. Ingen andre spill er like dypt taktisk sett som rtw, untatt mtw stw.

Lenke til kommentar

er enig med at RTW er et genialt strategispill.. å ha orden på hæren din kan være tidkrevende, serlig hvis du vet motstanderen er i overtall.. trekke fram og tilbake på spydmen for å beskytte pil og bueskyterene, flytte hestene runt for flanke angreå på motstanderens pil og bue skytere og i det heletatt.. her må du virkelig tenke =D

 

men jeg har merket at en hær som består av for det meste de beste spydkasterene / sverd (Hestati? eller var det cohort?) kunne springe ned mesteparten! vet ikke om det var noe nytt i patchene.. er en stund siden jeg har spillt dette nå. Men RTW er genialt!!

 

Age of Empires 3 kan man jo håpe på at blir bra! jeg elsket 1eren og 2eren.. håper virkelig at 3eren når sine mål!

 

Ellers har man jo Black and White 2 rett runt hjørnet, likte eneren knallgodt! håper virkelig 2eren blir like bra!

 

vet ikke om noen bra strategispill akkurat nå da.. men warcraft 3 +exp er bra, C&C er det mye snakk om, men her bygger de vel ikke murer?

Lenke til kommentar

Ground control 2 og Warhammer 40k - dawn of war.

 

De er helt fri for murer, men det er en av tingene som gjør spillene så deilige.

 

I GC2 har du ingen bygninger i det hele tatt. Du får ressurser ved å ta over og holde kontrollpunkter på kartet. Forsterkninger blir sendt inn via dropship. Mye mer realistisk enn å bygge en hel base og masse tanker på 10 minutter. Du bruker mesteparten av tiden til å tenke ut hvordan du best mulig kan benytte de forskjellige enhetene i det varierte terrenget. Så om du har lyst på en forfriskende ferie bort fra basebygging og ressurs-knuging, og samtidig har lyst å oppleve den beste grafikken i et rts til dags dato, (mener jeg i allefall..) så anbefales GC2 på det varmeste. Du får det fra 70 til 125 kroner i diverse billigkasser rundtomkring. (også på webshoper.)

 

Dawn of war er også morsomt, med noe mer tradisjonelt oppsett. Fet grafikk og heftige kamper trekker selvfølgelig også opp. Også i dette spillet må du holde kontrollpunkter i stedet for å grave etter gull. Anbefales!

 

Ikke helt sikker på hva du mener med ratingsystem.. Mener du online ranking, eller oversikt over poensum/kills/deaths i slutten av spillet?

Lenke til kommentar

oooh! GC!! hadde jeg helt glemmt ut! Jeg anbefaler dette spillet jeg med =D

 

Warrhammer 40k dawn of war er som forrige post sier "Fet grafikk og heftige kamper".. å se en flokk med 70-90 orker stormer fram mens de skyter i vildensvei, Warbossen som tramper ned marines, zquiggurathen som kjører kjennom basen.. det tar faktisk helt av!

 

Spiller du med figurene og kjenner du lagene blir dette spillet litt mer gøy (tror jeg) spiller selv med "Space orks - Kult of Speed" med figurer, spiller alltid med orks i Dawn of war =D

 

Anbefales!!

Lenke til kommentar

Warcraft III. Meget bra spill med et community som savner sidestykke. Grafikken er nok litt "like den eller hate den". For min del funker grafikken veldig greit.

 

WC3 er ikke akkurat det nyeste spillet, men imo har det ikke kommet "gode" RTS'er siden. RTW var moro en stund, men det er ingen RTS (RTS eier i strategi-genren imo).

 

 

Kunne også tenke meg å nevne Empire Earth (1'ern, ikke 2'ern). Har hatt utrolig mye moro med det spillet. Har dog ikke spilt det online, så kan ikke si noe om miljøet der.

 

 

Edit: leif, gå din vei.

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...