Gå til innhold

Startside vs Søkemotor


ganja

Anbefalte innlegg

Det har vært hevdet av mange guroer at startsider med linker er totalt avlegs, det er søkemotorer som er tingen.

 

Jeg er ikke enig i den tesen, bruker vel startsider mer enn jeg bruker søkemotorer.

En startside ser jeg mer på som en samling av bokmerker-favoritter og det er jo absolutt ikke avlegs.

 

Søkemotorer bruker jeg mer til detaljerte søk som f.eks søk på en bestemt bilmodell, for der blir jo en søkemotor overlegen.

 

Så kjør debatt, er startsider totalt avlegs eller har de kvaliteter som overgår søkemotorer.

 

-------------------------

 

Her er 3 av de mange startsider jeg bruker.

 

CatWeb.se

CatWeb er en svensk startside med en stor samling av linker til hele verden, ikke er det mye reklame og tjatt heller.

 

-----------

 

DineLinker.com

DineLinker er en stilmessig norsk startside med stort utvalg av linker, en av de få startsider med stort utvalg av programmerings linker.

 

-----------

 

Startsiden.no

Startsiden er en av de norske traverne innen startsider, stort utvalg av linker nesten for mange.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bruker sol.no jeg,og det har jeg gjort siden jeg kobla meg online første gangen.

 

er vel kanskje mer en vane,men jeg syns det er greit,så får jeg sett hva slags søppel vg.no har,for sol har jo overskrifter fra VG på sin side.

 

men søkemotorer som f.eks google bruker jeg når jeg leter etter no spesielt

Samm her Propaganda.

Sol.no har link til mye artig søppel, og nyttige ting.

Bruker og google til søking, og den ligger jo så hendig oppe i høyre hjørnet i firefox uansett :)

Lenke til kommentar
bruker sol.no jeg,og det har jeg gjort siden jeg kobla meg online første gangen.

 

er vel kanskje mer en vane,men jeg syns det er greit,så får jeg sett hva slags søppel vg.no har,for sol har jo overskrifter fra VG på sin side.

 

men søkemotorer som f.eks google bruker jeg når jeg leter etter no spesielt

Hei, ja sol.no er nok velbrukt :p

 

Vil betegne sol.no mer som en portal, siden det er jo ingen startside med linker, i såfall må link-katalogen ligge godt gjemt, for jeg finner den ikke :blush:

Lenke til kommentar
Hmm, er ikke sikker på jeg har startside. Men i hvert fall, startsider som feks sol.no og startsiden.no (*frysninger*) har jeg aldri brukt. Trenger jeg nyheter går jeg til en av de store nyhetssidene. Bokmerkene har jeg selv og ellers har vel ikke startsidene noe å tilvy, ser man bort i fra reklame.

*kremt* , det er nok ingen andre enn demses selv som vet om du har startside :cool:

 

Hvordan klarer du å organisere bokmerkene ?

Har selv prøvd med bokmerkesystem, men når jeg får et par hundre linker blir det bare rot :hmm:

 

Derfor har jeg bokmerkene i hodet ( hardware - vg - dagbladet - norsk-tipping osv ) og bruker startsider for resten og søkemotor for detaljert søk.

 

Jeg synes startsider (link) har sin plass, siden en startside overgår bokmerker (for de som har mange) og en startside overgår en søkemotor på visse felt.

Eks - lese-finne aviser fra Hordaland, dette er mye enklere via en startside.

Finne php script , mye lettere fra en startside.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...