Gå til innhold

finnes det noen gode CGI lib for C++?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke bare bruke PHP eller Perl ? C++ blir litt overkill for ett lite nyhetssystem syntes jeg :)

er egentlig mye mer en bare et simpelt news system jeg tenkte meg.

 

jo tenkte på php, men hvordan kan jeg få sikret mysql passordet i php? det er jo ikke mulig og foreks ha md5 av mysql passordet i en fil?

i C++ kan jeg bygge inn passordet osv.

tenker litt på sikkerhet her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Om du er dreven på både PHP og C++ så er Perl ingen sak og lære seg.. Men dette er uansett off-topic så skal ikke mase mer om Perl :)

 

Men hva er så usikkert med og ha mysql passordet i en fil ?

Lenke til kommentar
Om du er dreven på både PHP og C++ så er Perl ingen sak og lære seg.. Men dette er uansett off-topic så skal ikke mase mer om Perl :)

 

Men hva er så usikkert med og ha mysql passordet i en fil ?

vel hadde problemer med at brukerne mine leste passordet fra /var/www/phpbb/config.php(eller hva det nå het) og brukte i phpmyadmin, tok og lasta ned zend encode og krypterte alle filene + at jeg krypterte config.php variablene og la inn decrypt metoden i alle phpbb's filer som trenkte det.

 

litt synn i grunn, php er et fint språk og jeg har skrevet masse script, men nå skal jeg skrive et news script for en veldig stor side og da må jeg prioritere sikkerheten litt samt utnytte farten C++ har.

 

OFF

Lemen, kanskje jeg skulle lære meg Perl, kan jo få god bruk for det.

 

vet du om noen gode guider?

Endret av hotstian
Lenke til kommentar

Høres ut som han ikke klarer å gjemme eller sikre passordfilen godt nok, dvs php problem. På annen måte ser jeg ikke hvordan noen kan få tak i passordet dersom du legger det i en ren php fil, med mindre hpp crasher.

En annen måte er jo å ha config filer i en lokal mappe som ikke kan nåes fra web, evt bruke .htaccess.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...