Gå til innhold

Problemer med installering av coppermine


Anbefalte innlegg

Ok, jeg vet at mange av dere bruker coppermine her og kan en del om databaser, jeg har selv aldri brukt databaser så jeg vi gjerne ha noen svar på dette i sammenheng med installasjon av coppermine.

Jeg har et domene på servetheworld.no og skal installere coppermine på et subdomene. Jeg bruker kontrollpanelet på cp.servetheworld.net og opretter en database, men når jeg bruker den infoen jeg får fram der i installasjonen av coppermine får jeg opp denne feilen:

Could not create a mySQL connection, please check the SQL values entered

 

MySQL error was : Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)

Som sagt jeg har aldri vært borti mysql før så hvis svaret er opplagt så ikke ert meg :p

Endret av chs89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får feilen under istallasjonen av coppermine når jeg skal skrive inn admin infoen til databasen(mysql, sa jeg det?)

This section requires information to create your administration account. Use only alphanumeric characters. Enter the data carefully ! 

Username

Password

Your MySQL configuration

This section requires information on how to access your MySQL database. If you don't know how to fill them, check with your webhost support. 

MySQL Host

(localhost is usually OK)

MySQL Database Name

MySQL Username

MySQL Password

MySQL table prefix

(default value is OK; do not use dots!)

Lenke til kommentar

Hva skal jeg skrive i host da?

 

EDIT: Jeg prøvde med mysql3.servetheworld.net som host og da virket det som den fant databasen, men da kommer et nytt problem opp:

mySQL Error: Access denied for user: 'BRUKERNAVN@%' to database 'GALLERINAVN'on query ' CREATE TABLE cpg134_albums ( aid int(11) NOT NULL auto_increment, title varchar(255) NOT NULL default '', description text NOT NULL, visibility int(11) NOT NULL default '0', uploads enum('YES','NO') NOT NULL default 'NO', comments enum('YES','NO') NOT NULL default 'YES', votes enum('YES','NO') NOT NULL default 'YES', pos int(11) NOT NULL default '0', category int(11) NOT NULL default '0', pic_count int(11) NOT NULL default '0', thumb int(11) NOT NULL default '0', last_addition datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00', stat_uptodate enum('YES','NO') NOT NULL default 'NO', keyword VARCHAR( 50 ), PRIMARY KEY (aid), KEY alb_category (category) ) TYPE=MyISAM'

 

Det virker som at brukeren ikke har tilgang, jeg har oprettet en bruker men hvordan får jeg den til å kunne ha adgang?

Endret av chs89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...