Gå til innhold

Acer 8104WLMi - drivere og utilities


vebwa

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått en Acer TravelMate 8104WLMi i hus, og lurer i den forbindelse på hvilke drivere og utilities som anbefales å benytte. Jeg har fjernet de 3 partisjonene som maskinen kommer med originalt, og holder på å legge inn en clean XP-installasjon (ikke medfølgende OEM-XP).

 

Så, dere som har maskinen (eller tilsvarende i 8100-serien):

 

- Hvilken skjermkortdriver anbefales?

(har tidligere brukt Patje's mobility modding på standard Catalyst-drivere)

 

- Hvilke utilities anbefales for strømstyring/cpu-styring/viftestyring osv.?

(noen som bruker RMClock til undervolting f.eks?)

 

Andre tips til kjekke småprogrammer e.l. mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker foreløpig standard lyddrivere fra Acer.

 

Har forøvrig lagt inn nyeste Catalyst-drivere (5.8?) moddet med Patje's Mobility Modder, og det fungerer ypperlig foreløpig.

 

Noen som har tips til programmer for styring av cpu-hastighet, undervolting osv.? (altså alternativer til Acer ePowerManagement o.l.)

Lenke til kommentar

Jeg brukte catalyst 5.8 driverne - fungerte strøkent.

 

Jeg bruker både ePowerManagement og Centrino Hardware Control (kun for undervolting)

 

ePowerManagement er faktisk veldig greit med tanke på lett styring av annen hardware, som at du kan skru av maskinvare som firewire fysisk ganske lett.

 

Jeg dytta inn ganske umiddelbart en M745 prosessor, og denne kjørte stabilt på 2.4 GHz på 1.068V (tror jeg, pcen er levert inn pga andre defekter)

 

Fikk desverre noen stygge feil med maskinen som ikke overklokkingen var skyld i - venter på en ny i disse dager. (wohoo sendte maskinen inn 25. juli - drøy ventetid på ny maskin fra Acer)

 

De orginale lyddriverne fungerer utmerket, har i allefall ikke problemer med digitallyden.

Lenke til kommentar

Er det noen med Acer TM 8100-serien som får maskinen til å være tilnærmet lydløs på AC? Justering av CPU-hastighet i ePowerManagement (samt justering av GPU via PowerPlay) ser ikke ut til å hjelpe stort; vifta går kontinuerlig på AC uansett.

 

Har ikke prøvd undervolting enda; vil det hjelpe?

 

Finnes det programmer som kan stille temperaturgrenser for trigging av vifta av/på? Dette burde jo ha gjort susen; antar temperaturen vifta starter på er unødvendig lav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...