Gå til innhold

hvilken prosessor e dette egntlig(Turion 64 ML-28


hairvik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Turion ML-28 har 512kB L2, 1,6 GHz og 35W TDP. Ny pris er cirka 1200 kroner.

 

Desktop-hovedkort må nok ha BIOS-oppdatering for at disse prosessorene skal virke. Det kan også være nødvendig å modifisere kjøleren fordi mobile-prosessorer ikke har heatspreader.

 

Sammenlignet med desktop socket 754 er Turion ML og MT bedre, både med tanke på revisjon og spenningsrating.

Lenke til kommentar

Litt rart at du Bob, som er en respektert forumbruker her, kan nevne TDP på Turion. Har før etterlyst tester som viser at Turion virkelig bruker bare 35W, ser ikke ut til at det stemmer i praksis, vil fortsatt ha dokumentasjon på den biten. Oppgitt til 8 watt mer enn Pentium M mens test viser 25-30watt mer forbruk.. Turion er som en fiskerskrøne der slutt-poenget er "ja jeg mente selvfølgelig sååå stor mellom øynene". Har en CPU vært så opp-hypa noen gang før? Mitt tidligere utsagn: Nedturion, dvs skuffende i praksis.

Lenke til kommentar

Ok, jeg kunne kanskje ha understreket at dette bare er hva AMD oppgir, men ser ikke akkurat noe galt i å nevne det. At to likt klokkede AMD-prosessorer med forskjellig effekt-rating har forskjellig klokkepotensiale, er jeg forøvrig lite i tvil om, og dette var grunnen til at jeg nevnte det. Men noen dokumentasjon på at ratingene er eksakte, har jeg ikke :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...