Gå til innhold

Sliter ved instalasjon av Slackware i VMware


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet kan være relatert til at du sannsynligvis har valgt feil distribusjon. Prøv heller Ubuntu eller en av de andre distribusjonene som er mer vennlige mot nybegynnere.

Det er ikke tøffere å bruke Slackware enn å bruke Ubuntu, og om du har venner som mener det så bør du bytte dem ut.

Lenke til kommentar

jeg har ingen venner som mener det...

jeg ville bare teste ut slackware..

Det må jo være lov.. selv om jeg er en nybegynner..

Jeg har testa Ubuntu, og fedora core3.. og likte nokk fedora core3 best (vet at 4 har kommet ut)

Og desuten, så er det ikke snakk om å bytte distro.

Jeg vil heller ha hjelp med problemet mitt.

 

Jeg kom til skade for å slette hele den virituelle pcn nå, så jeg tenkte jeg skulle instalere det igjen.

 

Jeg fulgte slacware guiden, og der leste jeg at når jeg bare hadde slackware på pcn, var det like greit å la LILO konfigurere seg selv..

Er det kansje det ikke det beste?

Lenke til kommentar
Automatisk konfigurering av LILO fungerer bra det, men fungerer det på samme måte gjennom VMware (jeg har null peling på VMware)?

VMware er et program som kjører en virtuel pc i windows (dvs at den fungerer som en egen pc) slik at du kan instalere et os, som f.eks ubuntu eller windows.. etter hva du føler for..

Så i teorien, så burde det fungere, akuratt som en vanelig pc.

Lenke til kommentar
Problemet kan være relatert til at du sannsynligvis har valgt feil distribusjon. Prøv heller Ubuntu eller en av de andre distribusjonene som er mer vennlige mot nybegynnere.

Det er ikke tøffere å bruke Slackware enn å bruke Ubuntu, og om du har venner som mener det så bør du bytte dem ut.

Det er ikke noe galt for en nybegynner å gå på Slackware. Jeg gjorde det selv, og i dag er jeg sjeleglad for akkurat det. Det har gitt meg ballast til å kunne gå på BSD og UNIX-systemer, som man ikke kan gå på uten ballast.

 

Edit: tror jeg hadde fått det en del vanskeligere hvis jeg hadde gått på en nybegynnerdistro.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...