Gå til innhold

Sted man finner satelittbilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er vanskelig å få task i gode bilder fra norge pågrunn av at norge ikke har gitt ifra seg noe serlig med detaljerte bilder.. klarer nok å se Oslo og Bergen ganske nermt vil jeg tro.. klarte ihvertfall jeg

Ja det så jeg også.. greia er at jeg skal sjekke ett kryss i Narvik... men det stemmer sikkert som du sier.

Lenke til kommentar
er vanskelig å få task i gode bilder fra norge pågrunn av at norge ikke har gitt ifra seg noe serlig med detaljerte bilder.. klarer nok å se Oslo og Bergen ganske nermt vil jeg tro.. klarte ihvertfall jeg

Ja det så jeg også.. greia er at jeg skal sjekke ett kryss i Narvik... men det stemmer sikkert som du sier.

Du finner nok veiene, men de er som oftest ikke helt på rett plass fannt jeg ut.

Skulle finne veien til besteforeldrene mine langt inne på landet og såg det at veiene var veldig langt oppe på fjellet istedenfor nede i dalen der den skulle vere..

 

Kan hende dette er forbedret nå, men er ikke sikker

Lenke til kommentar

har prøvd dette programmet å det er jo kjempe kult!! zoomet helt inn mitt i manhatten i new york å man kunne se folk som gikk på gatene der...tror den tar et nytt bilde ganske ofte for å oppdatere så vis du har sett gatene oppe i fjellene så må du ha sett feil...det er jo ordentlige bilder man ser tatt frea sattelitter så hvordan kan veiene plutselig ha hoppet langt opp i fjellene??

Lenke til kommentar
har prøvd dette programmet å det er jo kjempe kult!! zoomet helt inn mitt i manhatten i new york å man kunne se folk som gikk på gatene der...tror den tar et nytt bilde ganske ofte for å oppdatere så vis du har sett gatene oppe i fjellene så må du ha sett feil...det er jo ordentlige bilder man ser tatt frea sattelitter så hvordan kan veiene plutselig ha hoppet langt opp i fjellene??

på de bildene jeg såg på har de tydeligvis plottet inn veinettet etter at bildet er tatt pågrunn av for dårlige bilder..

Bybildene du kan se folk på er annerledes

Lenke til kommentar
har prøvd dette programmet å det er jo kjempe kult!! zoomet helt inn mitt i manhatten i new york å man kunne se folk som gikk på gatene der...tror den tar et nytt bilde ganske ofte for å oppdatere så vis du har sett gatene oppe i fjellene så må du ha sett feil...det er jo ordentlige bilder man ser tatt frea sattelitter så hvordan kan veiene plutselig ha hoppet langt opp i fjellene??

Bildene er tatt for fire år siden, tror jeg. Og satelitter beveger seg de også, og kameraene har en liten eksponeringstid, så det kan bli litt feil.

Lenke til kommentar

Er ett tydelig tegn på at det er ett kart siden tendensen er at på kart blir kystlinjer pyntet på langt mer en 'innland'. Satelittbildet har helt tydelige faktorer å skille mellom, noe som ville gjort Bergen sentrum sine bygninger veldig forskjellig fra naturen i omegn.

 

Som sagt har jeg bare funnet ett satelittbilde på nettet. Det er vel fordi ett satelitt-bilde kan bli brukt fra en millitær-strategisk synsvinkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...