Gå til innhold

Resarator1-6600 GT høy temp


Anbefalte innlegg

Hei jeg har som tittelen tilsier en Zalman Reserator1 som kjøler cpu (amd 3000) og 6600 gt kortet mitt. Standard zalman vga kjøler. CPU temp ligger rimelig lavt, men skjermkortet går opp i 80-90 avhengig av stress. I half-life 2 begynner det å komme "striper" i bildet ved de høyeste temperaturene. Kjølinga er nå koblet i serie og vannet kommer innom cpu først som gjør at vannet som når gpu nødvendigvis er varmere. En løsning jeg tenkte er å ikke kjøre de i serie, men 2 "kretser" altså kutte opp ledningen og slenge på et par t-stykker av noe slag. Største bekymringen med den løsningen er om pumpa klarer dette eller om det blir trøbbel når vannet møtes for å gå inn i reseratoren igjen. En annen løsning er selvfølgelig å bytte til en annen gpu kjøler. Hva tror dere? Hvis noen tror det siste så mottar jeg tips om gpu kjøler med takk.

Endret av Capisce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zalman thermal grease (csl 850). Greia var at jeg hadde på pasta første gang også, men tok det på gpu istedenfor vannblokka, slik at pastaen ble skjøvet av halve gpu'en når jeg tok på kjøleren. Nybegynner feil, for lenge siden sist jeg kjøpte ny pc merker jeg. Gjør alle de gamle feilene om igjen:) 107 grader høres helt vilt ut jonepet. Mitt lå på 80 når det begynte å tulle i half life 2, ligger nå stabilt på 55,56,57.

Lenke til kommentar

Du skal legge pastaen på prosessoren. Pastaen skal kun ligge der blokken ikke har direkte kontakt. Siden kjøleblokken leder varmen bedre direkte er det bedre at pastaen blir fjernet (klemt vekk av trykket) og blokka får direkte kontakt, enn at pastaen blir liggende imellom. Jo mer pasta som blir klemt vekk fra prosessoren, jo bedre.

 

Det du må passe på med Zalman sin kjøler er at du får nøyaktig likt trykk på begge skruene, ellers vil blokken bare dekke litt av prosessoren, eller i verste fall knekke den.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...