Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvem eier og styrer over sentralene?


Anbefalte innlegg

Hvem er det som bestemmer om, hvem og når en bredbåndsleverandør kan benytte seg av en sentral som de ikke har utstyr i?

 

NGT kommer mest sansynelig til å kutte meg ut fordi jeg er langt unna sentralen, men det står en sentral rett borti gata hos meg som de ikke har utstyr i og ikke får lov til å koble seg ved å bruke eierens utstyr heller.

 

Hva skal til for at NGT kan koble seg opp mot denne sentralen? Hvordan finne ut hvem som kan gi meg linje gjennom denne sentralen?

 

jeg har tidligere betalt bravopris for delta-ytelse og lurer på om noen kan tipse om en reell konkurent til dette i dag? Nå ligger jeg vel på 300 ned og 200 opp så det kan vel de fleste slå, men overgangen fra 4200 var stor og jeg vil opp på max mulig hastighet for 400 kroner/mnd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem er det som bestemmer om, hvem og når en bredbåndsleverandør kan benytte seg av en sentral som de ikke har utstyr i?

Problemet ditt er nok heller at din linje ikke går til denne sentralen, Telenor Networks flytter ikke folk frem og tilbake så det er ytterst skjeldent du kan bytte sentral.

Lenke til kommentar

Jeg har fått bekreftet at linja mi faktisk går GJENNOM sentralen jeg vil kobles opp mot.. Men det hjelper ikke så lenge NGT ikke kan bruke sentralen til noe fornuftig.

 

Jeg snakket med en telenorkar som fortate at en nabo av meg i samme blokka har adsl fra Telenor på den sentralen jeg vil komme meg på og ikke hadde noen problemer med høyere hastighet.

 

 

Vil heller helst ikke ha telenor da jeg ender opp med under halve hastigheten både ut og inn i forhold til det jeg får for samme pris hos NGT (når de er oppe).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...