Gå til innhold

Apple Norge og historikk på dårlig service


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg ønsker at man kan ha en tråd om tilbakemeldinger på servicen til Apple Norge.

Jeg vet at Apple Norge ofte får dårlig kritikk på servicen sin på ulike forum og nettsider her i landet. Opplever selv at support og servicetelefonene de har er elendige. F.eks. på servicetelefonen ender man normalt opp med opptattsignal, eller henvisning til internettsupport.

 

Jeg syntes særlig det er irriterende å måtte ringe mange ganger fordi man får opptatt/lagt på røret signal så fort automatstemmen sier vennligst vent på kundebehandler..

 

Er det sånn at man bør kjøpe Apple produkter via andre nettbutikker f.eks. Komplett o.l. for å opnå bedre service.

 

Jeg har liten erfaring selv på Apple sin service, men er litt skremt av all dårlig omtale om dette i Norge, særlig når forhandlere også vurderte å saksøke Apple for dårlig service tidligere i år.

 

Jeg legger til: Dette har ikke noe med hva man mener om selve produktene til Apple, men kun erfaringer med service og oppfølging :yes:

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple tar seg av alle servicehenvendelser sjølve, kjøper du eit produkt på Komplett vil dei henvise til Apple. Sjølv har eg sendt inn ein iPod og fekk ein ny ei veke seinare, upåklagelig. Brukte skjema på internett og har inntrykk av at dei vil fokusere mest mulig av servicen mot internett.

Lenke til kommentar

Kjøper selv av Edbergen her i Bergen, og servicen derfra er strålende. Merk at såkalte consumer products fra Apple ikke supporteres av forhandler men av Apple og deres servicepartnere. Så der er det en forskjell. Litt irriterende å måtte sende inn en maskin til dem når du vet at feilen kunne vært rettet på to minutter hos din forhandler. Men bortsett fra det er saken grei. Vi hadde en iPod som det var feil på, og da kom de og hentet den og leverte en ny en på døren noen dager senere. Stort enklere kan det ikke bli.

 

Det at din forhandler ikke supporterer alle typer produkter betyr også at du blir utsatt for "call-center" telefonkøer og ansatte med spørreskjemaer av typen "Ser du den ledningen som sitter på venstre side av maskinen? Er den koblet til stikk-kontakten i veggen?" Det kan av og til være et problem og få slike folk til å skjønne at du vet hvor feilen sitter, og at de kan hoppe over de spørsmålene. Greiest er det bare å svare ja og nei til de ikke har fler...

 

Apples store problem opp gjennom årene har vært endring i organisaasjonen. For eksempel la de ned Norgeskontoret for mange år siden og flyttet alt til Sverige, for så å flytte tilbake igjen to år etterpå. Slikt blir det rot av og man mister dyktige medarbeidere.

 

Men alt i alt har jeg gode erfaringer etter 20 år som Mac-bruker. Jeg ville ikke vært redd for å kjøpe et Apple-produkt idag.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...