Gå til innhold

Hvordan Re-stille passordbeskyttet router?


War

Anbefalte innlegg

Denne er sikkert postet feil, men jeg fant ikke noe som passet bedre, leter etter noe nettverk-aktig.-

 

Jeg har en Belkin router og et speedtouch adsl modem.

Internett fungerte bra med tiscali , men så ble vi tvunget til å bytte til telenor og fikk en cd i posten.

Stappet i cden og installerte programvaren, step by step metode.

 

Så fungerer internett igjen. Men så vil jeg sette opp routeren så jeg kan ha trådløst internett på den bærbare og da stopper det hele.

Med routeren kobblet opp og alle innstillinger satt sånn som telenor beskrev det fungerer ikke internett på noen av pcene , eneste mulighet er å kobble adsl - på port 1 og til datan fra port 2 og ingen ting på LINE INN på routeren.

Da fungerer den stasjonære pcen og ikke den bærbare.

Kobbler jeg det riktig fungerer ingen av dem , derfor er det vel routerprogrammet som står feil.

Jeg får ikke restillt routeren da den ber om et passord jeg ikke har trykket inn og det finnes ingen standar i papirene. :hmm:

 

Vet ikke om noen skjønner noe av dette, men hvordan sletter jeg alt med routeren når den er passordbeskyttet?

 

Søren ta telenor , alt fungerte bra helt til dem måtte blande seg inn. :wallbash:

Finnes det en måte å ta hevn på?

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WAN lyset på routeren lyser orange,

i bruksan. viser det kun til grønn og blinkende grønn

 

Orange metyr feil tilkobblet adsl modem fant jeg på nett, ikke så mange måter og kobble den på da og jeg er da på nett nå om jeg kobbler line inn på 1 og line out på 2 ( som en Svitsj

 

åpn command prompt (eller kommandovinduet som det kanskje heter på norsk i winxp) og skriv ipconfig /all

 

På begge pcene kommer sortvinduet opp i 0.054sek og forsvinner like fort som det kom. :mad:

 

b107348.jpg

 

Grønne lyset nr 2 fra høyre, den som er orange

og det grønne til høyre blinker = leter etter internett

 

__________________________________

EDIT.

nå fungerer routeren litt mer, stasjonære er på nett selv med routeren kobblet normalt, nå er det bare å få den bærbare til å kobble seg opp mot routeren så er alt i boks.¨

¨

Alt ok.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...