Gå til innhold

Kaizers Orchestra. Hva syns du?


Marius_EV

Anbefalte innlegg

Etter en maiden fyldt sommer har det nå blitt veldig mye kaizers.

 

Jeg må si at dette er et utrolig bra band. De lager musikk som er annereldes fra mye annet.

Den kanskje beste kvaliteten deres er live. Det beste norske live bandet?

Jeg har noen opptak der de spiller live nede i europa en plass. Der synger publikum med på tekster som mange folk i norge til og med har problemer med å forstå. Dette sier jo litt.

 

 

Har nå begynt å høre på deres nye album "Maestro". Etter de første gjennomgangene var jeg litt usikker på om jeg likte det jeg hørte, det var liksom litt annerledes fra de to forrige albumene.

Men nå etter å ha hørt igjennom en god del ganger må jeg si at de har klart det igjen. Utrolig bra. :thumbup:

 

 

Så hva syns dere?

 

Vær så snill spar oss for kommentarer som: kaizers er fjortizz musikk, stavangerdialekten er stygg, og stavanger er en stygg by osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I artikkelen sin skriver Dahlström blant annet at Kaizers Orchestra bare har stjålet lydbildet fra Tom Waits og at de er burleske buskisrockere med et medlem i gassmaske og en som slår på noe metallskrot.

 

”Hur mycket jag än gillar idén med unga popband som så helhjärtat går in för Tom Waits, är Kaizer´s Orchestra inte på långa vägar något The Corral”, heter det i DN.

 

- Kaizers Orchestra burde vel kanskje konsentrere seg mer om å forsøke å skrive bedre låter. Det føles litt for mye som bare en gimmick. Jeg ville ikke hatt noe problem med det om de bare hadde hatt låter som holdt mål. Men det syns ikke jeg de hadde.

:yes:

Lenke til kommentar

:!:

 

Skal vi høre på en sjalu svenske som ihvertfall ikke forstår bryne dialekt?

Tror ikke det. Dessuten er det mye mindre "bråke musikk" på den siste plata enn de forrige. Man bør høre plata ca 10 ganger før man får taket på musikken.

 

Det med tom waits skal jeg ikke utale meg om, da jeg ikke har hørt noe av ham.

Lenke til kommentar
Kanskje Norges kjedeligste band, kun slått av Madrugada.

Lurer på hva du anser som spennende fra Norge da...

:hmm:

 

EDIT:

Vær så snill spar oss for kommentarer som: kaizers er fjortizz musikk, stavangerdialekten er stygg, og stavanger er en stygg by osv.

Han er fra Jæren.... en eller annen plass.

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Bryne ja, men har lest andre tråder der det ikke har noen betydning for folk.(ser det som samme sted)

Det er vel ikke akkurat det samme stedet. Ganske langt fra hverandre, men dere hører ikke forskjell på vår dialekt på samme måte som vi sliter med å skille alle østlandsdialektene fra hverandre. Kaizers er kult. Det samme er Janove Ottesens solo-karriere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...