Gå til innhold

SATA disk til IDE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, et går an å kjøre S-ATA-disker på P-ATA kontrollere.

Det er en liten omformer du setter i IDE1/2 på hovedkortet, så er det 2 S-ATA ut.. Slik at du kan bruke 2 S-ATA-disker på 1 IDE-kontroller.

 

Vi kjøpte en sånn til jobben, kosta noen få hundrelapper og er kjøpt fra EET.

 

**EDIT** ABITs Ide -> S-ATA er en enveis omformer, og vil ikke fungere motsatt. Jeg har 2 stk hjemme.

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
For å få pris hos EET må du være forhandler og ha login...

Jeg kan sjekke pris..to sek...

 

Forresten har ett problem med en SATA disk: kobler den inn i sata utgang 1, og kjører i vei... problemet mitt er imidlertid at når jeg skal formatere, får jeg kun at det er 137 GB tilgjengelig...? pussig? Det er forresten en WD250KS disk... 250GB. Det samme skjer i windows- datamaskinbehandling: det står at disken kun er 137 GB stor!!... nedtur!

 

 

EET pris 140 kroner pluss moms, men regn med at noen skal ha provisjon og litt for frakten =) Gi meg ett vink om dere skal ha... =) Da kan jeg alltids se hva jeg kan få til... kanskje ikke på sånne smådeler, men litt mer kostbare saker...

 

mvh. Ole Kr.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...