Gå til innhold

MotorStorm In-game eller CG?


Kenny Bones

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er In-game men det er en iscenesatt del selvsagt som viser de ulike delene av spillet.

 

PS3 presterer langt mer enn det dere ser av Motorstorm :) Maskinen leverer filmeffekter så er det bare å glede seg.

En ting til å nevne, det dere så på Sony sin pressekonferanse av PS3 var RealTime. nVIDIA var der selv for å demonstrere kraften til PS3. Hva i helsike gjør de der hvis det var bare CG klipp ? Skjønner at folk er skeptiske men man vet veldig lite om det tekniske bak PS3 hvis man tror den ikke greier dette.

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar
Det er In-game men det er en iscenesatt del selvsagt som viser de ulike delene av spillet.

 

PS3 presterer langt mer enn det dere ser av Motorstorm :) Maskinen leverer filmeffekter så er det bare å glede seg.

En ting til å nevne, det dere så på Sony sin pressekonferanse av PS3 var RealTime. nVIDIA var der selv for å demonstrere kraften til PS3. Hva i helsike gjør de der hvis det var bare CG klipp ? Skjønner at folk er skeptiske men man vet veldig lite om det tekniske bak PS3 hvis man tror den ikke greier dette.

Såklart det er iscene satt hele greia. Eneste måten å få meg til å tro det der er ingame er at jeg ser at platen blir satt i PS3 og den starter opp.

 

Hva tror du de gjør der da? De narrer folk til å tro at maskinen leverer den grafikken. For alt vi vet så var det der bare introfilmen til spillet (overrasker meg om det ikke er det). Sony har narret folk før og forrundrer meg ikke om at de klarer det igjen.

Lenke til kommentar
Skjønner at folk er skeptiske men man vet veldig lite om det tekniske bak PS3 hvis man tror den ikke greier dette.

...Maskinen leverer filmeffekter så er det bare å glede seg...

Jeg tror man vet veldig lite om det tekniske bak PS3 hvis man tror den skal kunne levere effekter i klasse med storbudsjettfilmer...

 

Som det nevnes i innlegget over dette så lovte jo $ony oss Toy Story-kvalitet med PS2. Jeg sitter fremdeles og venter på at det skal materialisere seg i et spill på PS2, men tror jammen jeg må innse at jeg ble lurt gitt...

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Meget meget interessant! :hmm: Det siste bildet der er tydelig in-game ihvertfall, men greier de å utnytte maskinen så godt allerede da?

I dag kan man jo få til alt med pixel shadere og soft shadows så at det er mulig tror jeg nok. Bare se traileren av Project Offset:

 

http://www.projectoffset.com/downloads.html

 

Men det som forbauset meg var alle de små delene som fyker rundt omkring. Det er jo ikke noe problem å få til slik grafikk om det bare er lite på skjermen samtidig. Det sier seg selv, men når det er masse småting som fyker osv og bilene og syklene har innebygd funksjoner som gjør at såsi alt kan falle av, ja da begynner jeg å lure. Men kun på grunn av det!

Lenke til kommentar

Motostorm er under utvikling av Evolution Studios, men den traileren som Sony viste er laget av et firma som spesialiserer seg på å lage CGI-sekvenser med biler, og har dermed egentlig ingenting med hverken Evolution eller det ferdige spillet å gjøre, bortsett fra at den skal "representere hvordan det ferdige spillet er tenkt å se ut", som Sony så fint sier det.

Lenke til kommentar

Hva med de som er lei av at folk tror de kan alt da? ;) Det bildet der er tydelig in-game eller kan være det. Om du vet litt om hvordan pixel shadere fungerer og hvordan spill generelt fungerer så vet du også at det bildet over tydelig er tatt fra en motor fordi kantene viser tydelig preg av in-game. Hadde det vært cg hadde ikke kantene vært sånn. Det vet alle som har peiling på pixel shadere og Direct X 9.

Lenke til kommentar
Hva med de som er lei av at folk tror de kan alt da? ;) Det bildet der er tydelig in-game eller kan være det. Om du vet litt om hvordan pixel shadere fungerer og hvordan spill generelt fungerer så vet du også at det bildet over tydelig er tatt fra en motor fordi kantene viser tydelig preg av in-game. Hadde det vært cg hadde ikke kantene vært sånn. Det vet alle som har peiling på pixel shadere og Direct X 9.

Jeg vet noe om hvordan det fungerer ja. Syns bare det er litt galt å analysere et bilde som er tatt fra en screencap fra en film. Og i tillegg så er omtrent alt vi har sett av PS3 en demonstrasjon av hvordan de ønsker at spillene skal se ut. Devkits har såvidt begynt å rulle ut til utviklere og de har langt ifra fått tid på seg til å lage spill av den kvaliteten ennå.

 

Men dersom dere vil bli skuffet så tro på alt dere ser og leser. Jeg ønsker heller å bli overrasket enn å bli sur på Sony fordi de har lurt dere igjen....

Lenke til kommentar

Forstår akkurat hva du mener. Sony lyver for hele verden uten tvil. Og jeg synes MotorStorm ser veldig CG ut, men akkurat det bildet som ble postet her ser veldig in-game ut netopp på grunn av at kantene vises. Fordi kanter vises aldri i CG fordi da er mye av grunnen til at de lager CG borte idet hele tatt. Ser du kanter på Toy Story? ;):tease:

Lenke til kommentar

Velger å tvile til vi får se noen ^spiller^spillet, eller til vi for se flere kanter på objektene :whistle: Etter så mye grafikk hype vi fikk under PS2 presentasjonene, og kor feil det var, så stoler eg ikkje på Sony for 5 flate øre :yes:

 

Som TCi sa, overrask meg heller enn å la meg bli skuffet og sur.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...