Gå til innhold

Headset EKSTREMT følsom for mobil signaler


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nylig et Speed-Link Medusa SL-8790 headset.

Kjempefornøyd med det å greier, micen er bra, surround lyden er bra til den prisklassen.

 

Men jeg plages litt med at det tar imot absolutt ALT av mobilsignaler. Så det er ren terror å få det rett i øret når jeg sitter å spiller.

 

Lurte på om det går å issolere noe inni den boksen som fulgte med (justere lyd boks) eller hva det nå heter, reciever eller noe.. hehe..

For jeg regner med det er den som tar i mot de signalene.

 

Men hva skal issoleres inni der, og med hva og hvordan?

Hørte alu folie skulle funke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt hvordan man blir kvitt interferens, men jeg plages også med samme problemet. Den trådløse ruteren min slår også inn på lyden. Får en irriterende "tikk tikk" lyd flere ganger i sekundet :no:

 

Dette løste jeg (nesten) ved å flyttere den trådløse ruteren lenger unna.

 

Ellers er jeg svært fornøyd med hodetelefonene.

 

Noen her som vet hvordan vi kan bli kvitt interferens problemene?

Endret av Mr_Jonez
Lenke til kommentar

Det høres ut som om det settet skulle vært bedre skjermet. Det er ikke sikkert det er selve boksen som må skjermes, kanskje også ledningene.

 

Prøv å la alle ledningene ligge for seg selv, og ikke over noen andre kabler eller slikt.

 

Hvis du vil ta en kjapp test om det hjelper med bedre skjerming, stjel litt aluminiums folie fra mor, og surr rundt ledningene og boksen. :innocent: Kanskje det vil hjelpe å finne problemet. Det kan hende at det vil hjelpe å jorde aluminiums folien, men hvis du har maks uflaks så har du jordfeil i huset , og PCen kan ta kvelden.

 

Det kan jo hende at aluminiums folie ikke hjelper noe som helst, siden aluminium ikke fjerner magnetiske forstyrrelser. Hadde vært beste med kobber, eller enda bedre bly.

 

Men det beste er nok å få ting som sender ut signaler så langt bort som mulig. dvs bort med trådløse sendere, mobiler mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...