Gå til innhold

ATI Catalyst drivere og resursbruk


Mythos

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar Coop PC med ATI MOBILITY RADEON 9600/9700 Series kort, og tenkte jeg skulle oppdatere driverne. På ATI sine sider fikk jeg bare beskjed om at jeg skulle kontakte maskinleverandøren, men de har ingen oppaterte grafikkdrivere.

 

Fant en link til Catalyst 5.8 mobility på Driverheaven og la inn nye drivere for å se om det gikk noe bedre. Det jeg endte opp med var Catalyst Control Center som som la beslag på masse minne og generellt dårlig ytelse med tregere oppstart. Jeg fjernet den, og la tilbake den gamle driveren med kontrollpanel istedenfor mastodonten CCC. Kan det virkelig være riktig at minneforbruket skal øke med bortimot 100MB etter installasjon av Catalyst 5.8?

 

Før jeg prøver igjen har jeg et par spørsmål.

Er det noen vits i å oppdatere driveren siden det går greit nok som det er?

Er det mulig å legge inn nye ATI drivere uten CCC?

 

Jeg så noe om at det skal gå å få nye drivere med et enklere ControlPanel, men håper å få noen gode råd her før jeg eksperimenterer mer.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minneforbruk skal nok ikke øke såpass kraftig nei, jeg råder deg til å benytte deg av Driverheaven sitt program Drivercleaner Pro og fjerne den gamle driveren (i sikkerhetsmodus) for å så legge inn den nye.

 

Ressursforbruket under oppstart er dog mye større, men i selve bruken så skal denne være normal (25megs?), dog så snakker jeg om driveren som fungerer til min stasjonære masking men jeg tipper at det er så og si det samme til din bærbare :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...