Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vanskelig Trådløskort, hjelp?!


Anbefalte innlegg

Hver gang jeg starter maskina må jeg avinstallere driverne for det trådløse nettverkskortet mitt for så å la windows installere dem på nytt neste gang jeg starter på nytt for at de skal funke. Det er nemlig bare rett etter at jeg har installert kortet at jeg har mulighet til å la windows ta imot ip adresse fra dhcp server og la windows søke opp det nettet jeg vil koble meg på.

 

Ellers er jeg nødt til å gjøre det med den programvaren som følger med det trådløse kortet og da fungerer ikke internett siden den programvaren ikke samarbeider med windows og IE.

 

Det hjelper ikke hvor mye jeg krysser av i den medbrakte programvaren at windows skal ta seg av søking og kobling opp mot det trådløse nettet, det vil bare fungere rett etter jeg har installert driverne på kortet på nytt frem til jeg da slår av maskina.

 

Etter dette forsvinner denne valgmuligheten fra egenskapene for den trådløse nettverkstilkoblingen og jeg står bare igjen med den programvaren som fulgte med trådløskortet, som ikke holder mål!

 

Det hjelper heller ikke å avinstallere denne medfølgende programvaren fordi det er bare der jeg kan krysse av for at windows skal ta seg av jobben. Så vil windows tydeligvis bare høre etter en gang per installasjon av driverne til det trådløskortet.

 

Noen som har peiling på hva jeg skal gjøre?

Bruke windows XP home edition og har et asus wifi trådløskort 54mbit som fulgte med hovedkortet på mitt 939 chipsett hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...