Gå til innhold

Kan dere ta en titt på krypteringsprogrammet mitt?


Anbefalte innlegg

Jeg har laget et lite krypteringsprogram (skal være kjernen i et kommende program), men før jeg videreutvikler det, vil jeg vite om noen av dere gidder å teste det, og komme med tilbakemeldinger om hvor sikkert dette egentlig er, og eventuelle forbedringsforslag.

 

Foreløbig er det bare til å skrive hva som skal krypterest i det lille tekstfeltet, og hva som skal dekrypterest i det store. Dere skjønner det nok.

 

Dersom dette tilfredstiller sikkerhetskravene mine (altså at det er sikkert nok til å holde på sensitive data) skal jeg også integrere en MD5-checksum, og ved hjelp av den slik at passord må skrives inn for å dekryptere.

 

Dere vil kanskje også legge merke til at krypteringen er dynamisk, det vil si at hvis du trykker "Krypter" flere ganger med AKKURAT den samme teksten i tekstfeltet, så vil du likevel få ulike krypterte tekster, som alle kan dekrypteres til normalt igjen.

 

Tusen takk!

 

--EDIT--

Ny versjon

pSibaSoft_Kryptering.exe

Endret av Degeim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...