Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC og produktkvalitet


Anbefalte innlegg

Sitter her med UPC Chello 8/1Mbit (Oslo) og er vel heller missfornøyd.

Dvs at jeg kommer til å si opp abonnementet mitt nå etter bare få uker og gå for en annen leverandør.

 

Så hva er det jeg ikke er fornøyd med:

 

UPC sperrer tydeligvis en rekke forskjellige porter slik at det blir vanskelig å kjøre private servere snakker her om ftp og webserver. (Dette står vel strengt talt i kontrakten, men også andre leverandører har dette, dog har aldri dette før vært noe problem for meg da det kun er til privat bruk og begrenset trafikk) UPC tar tydeligvis kontraktene sine veldig seriøst på bekostning av kunden.

 

Ftp og webserver har jeg nå satt opp på andre porter enn hva som er standard og dette fører til ekstra tukling under oppkobling. Spesielt at web ikke kan kjøres på port 80 er ett problem og ett stort irritasjons moment.

 

Web serveren er satt opp på en fungerende port men er utrolig treg til å laste sidene eksternt, på grensen til ubrukelig, og dette på en 1Mbit linje. Jeg har kompiser som kjører samme side på en 600Kbit ut linje og denne er vesentlig kjappere.

 

Også under nedlastning av torrents er jeg ikke i nærheten av topphastighet, 50-200Kbs er vel heller normalen. Dette med torrents full av seedere. Har også lastet ned flere(samme) torrents samtidig med NGT på en 4Mbit linje som har 50% teoretisk topphastighet sammenlignet med UPC 8Mbit, 4Mbit NGT linja ble ferdig 1 dag før. Her snakker vi om en 10GB torrent.

Dette ved flere anledninger.

Har også merket at UPC stenger BT portene mine en etter en slik at jeg med jevne mellomrom på noen dager må skifte port for å få BT klienten operativ igjen.

 

Legger også til at jeg har shapet Opp hastigheten til 850Kbit slik at ned hastigheten ikke skal bli påvirket, dette gjennom hardware og ikke i BT klienten.

 

Så for meg ser det ut til at UPC setter veldig lav prioritet på de tjenestene som for meg er viktige og dermed forringer kvaliteten på tjenesten de selger til det punkt at den er ubrukelig for meg.

 

Kundesupporten som det jo har vært stygge historier om før her på forumet.

Men som enkelte tråder nå sier er blitt bedre er jeg heller lite begeistret over. Hadde ett problem som jeg ringte inn for å få oppklart, de hadde ingen svar sånn på direkten men lovet å sjekke opp og ringe meg tilbake. Dette er nå 5 dager siden, dette er uproft og for meg ikke holdbart.

 

Hadde vært interessant og høre om noen andre har de samme erfaringene, og i så fall advare potensielle kunder om UPC`s etter min mening dårlige produkter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nå ikke akkurat si meg enig med deg. Har akkurat samme tjenesten som deg fra UPC. Har ikke hatt noen problemer og hastighetene jeg får er maks jeg kan regne med å få.

 

Du skriver ikke noe om hva du får i maks nedlasting.

Hvor har du testet fra?

Hvilket modem har du? Motorola 4xxx eller 5xxx?

 

Uansett, jeg kan nå i allefall trygt anbefale UPC til de som tenker på å gå for det. Bare gode erfaringer og har flere kompiser som har samme uten noen problemer. Kundeservice har jeg nå bestandig kommet gjennom til på få minutter.

 

Så er ikke enig med deg. Men du bestemmer jo selvsagt selv :) Lykke til med andre tilbydere...

Lenke til kommentar

Det var da trist at du ikke er fornøyd.

 

Når det gjelder å kjøre servere så står det ganske klart i kontrakten, så den går man inn i med åpne øyne. Dersom man likevel insisterer på å kjøre web eller ftp server til eget bruk er det jo bare å skifte litt porter. ..opplever ingen problemer med det.

 

Når det gjelder p2p (torrents osv) er det bånn gass hele tiden for meg. Kanskje du er offer for andre omstendigheter enn sabotasje fra UPC?

 

Har også svært god erfaring med kundeservicen til UPC. Selvf. dumt for deg at du ikke får det du vil ha, men på grunnlag av egen erfaring har jeg ingen problemer med å anbefale UPC.

Lenke til kommentar

Har også 8mbit fra UPC. Får farten jeg skal ha på downloads generelt (inkl torrents). Men de to ukene jeg har hatt linjen nå har jeg sliti utrolig mye med ustabil ping som ligger mer over 80-100 enn under, og utrolig mye PL som kan føre til nedetid på linja. Har vært i kontakt med kundeservice men fikk bare beskjed om at linjen fungerte som den skulle når en tekniker sjekket den, og at problemet lå hos dem i Oslo.

 

Med min korte erfaring så langt ville jeg aldri anbefalt dem, er på jakt etter ADSL selv hvis de ikke får fikset dette.

Lenke til kommentar

Har hatt chello i 7år. har aldri hatt problemer med nedlastingen før til nå.

Jeg har 4mbit men får ikke mere enn 3mbit, har ringt å klaget, men de har ikke noe løsning på dette. Er du gla i å spille onlinespill feks counter-strike eller andre skytespill. Ligg unna UPC de har en ping/ms som ikke er bra. Normalen er 10-30 i ping. Men somregel er det 50-70 med upc. Skal du spille på utenlandske servere som sverige eller danmark har du 100 i ping. Mens de med adsl har 10-20 i ping.

Lenke til kommentar

Har hatt chello i rundt 2 år nå kanskje litt mindre. Skal skifte til Lyse så snart de kontakter oss igjen. Chello er noe møkk, jeg har 4mbit. Jeg får 4mbit fart noe som stemmer. Men det detter ut rundt 10-15 ganger daglig (ikke kødd eller overdrivelse) så jeg må restarte modemet. Dette gjør at jeg ikke kan ha oppe noen servere eller lignende. Jeg bor i stavanger området hvis dette har noe med saken å gjøre. Alle mine venner som også har chello detter ut samtidig som meg. Jeg har hatt begge modemene den hvite og den nye mindre svarte. Men det detter bare ut mer med den nye svarte..! irriterendes håper lyse får fingen ut å kontakter oss snart. 2 måneder siden vi bestilte..

Endret av Neogeno
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også vært plaget med høy ping hos UPC (Oslo), ikke noe gøy når man fragger en del.. Har ennå ikke oppgradert fra 4mbit/700kbit til 8/1 som jeg var tenkt til da jeg ikke er helt fornøyd.

 

Hva er det med alle Port Scanningene fra UPC? Jeg synes at jeg begynner å se at mønster i scanninger fra UPC og trøbbel med modemet. På min linje så får jeg max 400kb/s ned og max 95kb/s opp med BitComet, vanligvis ligger hastigheten lavere. Er dette normalt?

 

Har ikke avtalen liggende her, men har vi mulighet til å flase modemet?

 

Er ellers fornøyd med UPC's kundeservice så langt (18 mnd). Men iom at jeg må betale for grunnpakken som jeg ikke benytter for å få nett så er det kanskje på tide å sjekke ADSL tilbydere her i Oslo.

Lenke til kommentar

Grunnen til at man som oftest får høy ping på UPC er at de benytter seg av eget backbone nett. Det meste av trafikk rutes innom nederland. Så f.eks. en spillserver i norge går ikke nødvendigvis direkte til norge. Bare å kjøre en traceroute på en eller annen norsk side. Sjansen for at den rutes gjennom nederland er stor.

 

Du har ikke mulighet til å flashe modemet selv. Kan forresten nevne at dersom du skal ha 8mbit og har et Motorola 41xx modem (det store hvite) må du få bytte dette.

Lenke til kommentar

Er endel som routes igjennom nederland ja, men selv har jeg masse spikes og packetloss til hopp nr 3 som den alltid vil gå igjennom uansett. Snakket med kundeservice om det flere ganger og fikk plutselig beskjed om at det var helt normalt at pingen hoppet sånn når jeg endelig fikk karen til å pinge meg. Han sa dog først at han pinget linjen helt stabilt med 64 bytes, før jeg påpekte at han det er ms'en jeg mener. :hmm:

 

Så skal jeg ha stabil ping må nok ADSL bestilles.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

chello i et nøtteskall vil jeg si.

De sier her i Kristiansand at de skal ha en stor oppgradering nå.

Jeg hadde nylig utrolig bra ping på serverne faktisk 10-20 noe som var helt villt synes jeg. Det tok ikke mere enn en uke, så var det like ille igjen.

 

Har fått nok, avbestillte chello har parabol og adsl2 takk gud!

Lenke til kommentar

Jeg har 4mb/700kb linje fra UPC. Bor i (østfold-sarpsborg)

Å jeg er ganske fornøyd med linja. Har tenkt til og oppgradere linja til 8mb. siden her jeg bor så er det UPC som kan tilby mest Upload på en linje (hittil)

 

Har hatt upc siden 2002 mener jeg. å det var mest problemer med upc det første året. hitil har jeg ikke trengt og kontakte kunde servicen i det hele tatt! :)

 

når det gjelder cs. så har jeg go ping på utelandske servere. Dette gjelder også andre spill! Det er jo selfølgelig forskjell, noen ganger dårlig og noen ganger bra.

Men sånn er det vel med di fleste ?

 

Men er det noen som har oppgradert linja si til 8mb ?

Lurer bare på om dere da ble bundet til og ha det 8mb abonnomange(vannskelig ord:P) i eks: 6mnd framover?? Sånn at dere bare ikke kunne kutte det ut etter 2 mnd liksom. heter vel bindings tid eller no sånt ? hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...