Gå til innhold

Audio innstilinger i BF2


Anbefalte innlegg

Hva skal innstillingen stå på får å få surround i bf? Jeg har vell egentlig fått det til men da er det akkurat som jeg er supermann. Hører nesten altsom skjer, selv om det milevis vekk fra meg. Jeg kan høre en tanks som skjører på en annen plass enn der jeg,altså langt langt langt vekk fra meg, så hører jeg han kjører. Og mangen andre samtidig. Mye støy på en gang. Utrolig irriterende! Kan noen hjelpe meg?

 

Har netopp fått Logitech Z-5500 Høyttaler 5.1 THX, og er veldig fornøyd. Men ble veldig lei meg når jeg prøvde BF2.

Endret av Thomaszz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper du er såpass oppegående at du har vært innom Audio-fanen under settings/options..

Som just_blank sier så er det i all hovedsak lydkortet ditt som avgjør om du får 7.1, du må selvfølgelig ha høyttalere nok også.

Hvis du leser readme-fila som fulgte med spillet så er det imidlertid en god del lydkort som ikke støttes i hardware og da tar du endel cpu hvis du velger høy kvalitet og eax i software. Dessuten blir lyden litt snål og det er kanskje det du opplever.

 

Når det gjelder lyder du hører så vil det naturlig nok være støy i en krigssone og ikke fuglekvitter og solnedgang. Et bombenedslag høres som regel over litt avstand..

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Det kan virke som du har bedt om å kjøre bf2 med en form for EAX, men at dette funker dårlig på pc'en din.

 

Har forstått det slik at det er EAX som demper de lydene som er langt borte.

 

 

Kanskje du kan sjekke drivere og spec på hovedkort/lydkort og prøve igjen?

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Det kan virke som du har bedt om å kjøre bf2 med en form for EAX, men at dette funker dårlig på pc'en din.

 

Har forstått det slik at det er EAX som demper de lydene som er langt borte.

 

 

Kanskje du kan sjekke drivere og spec på hovedkort/lydkort og prøve igjen?

 

Lykke til.

Har instalert alle (hovedkort, skjermkort og lydkort) nyeste drivere. Og jeg fant ikke mitt lydkort på radme filen, så det skal vell gå.

Skall det stå på harware eller software på options i bf2?

 

Mitt lydkort:

 

• 7.1 channel audio codec RealTek ALC850.

- Compliance with AC97 v2.3 Spec.

- Meet PC2001 audio performance requirement.

Endret av Thomaszz
Lenke til kommentar
Hadde dette problemet selv i bf2.

 

Skru på software så skal problemet være borte.

 

Spilte med det slik i 2 uker før jeg innså at noe var galt  :blush: , jaggu ble det stille etterpå. ;)

Nå ble jeg glad for nå gikk det. For nå gikk det. :yes:

Software du mente hardware for det gikk. Med softare blir det stille, men da blir det ikke sorrund. Merkelig for dette har jeg jo prøvd flere ganger. Men det gikk tilslutt.

 

Takk for all hjelp :w00t:

Endret av Thomaszz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...