Gå til innhold

Maskinvare krav til server 2003


mX mann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Her er Microsoft sine krav til maskinvare, men som vanlig er de kravene alt for lave.

Min annbefaling til SBS2003 er P4 2.8 med Hypertreading. 1 GB ECC minne og RAID1 160 GB disk sett. Dette kan virke som noe overkill med minne og disk, men exchange serveren liker seg svært godt med ECC minne.

Lenke til kommentar
Det kommer vel an på bruken det... Er det 10 brukere? 500?

Ikke mange brukere runt 5 brukere, har ikke tengt å bruke det som no spill server eller no mest til FTP å printer deler, Trenger vel ike så kraftig maskin da eller?

Endret av mX mann
Lenke til kommentar

Har kasnkje ikke fulgt helt med i timen, men kan ikke fatte og begripe hvorfor det skal gå raskere med ECC ram...

 

Nice to have, men men...

 

På den annen side - server hovedkort som støtter ECC har ofte en mye bedre minnehåndtering enn billige workstation hovedkort, men det er nepp ECC i seg selv som gjør at ting funker bedre...

Lenke til kommentar
Har kasnkje ikke fulgt helt med i timen, men kan ikke fatte og begripe hvorfor det skal gå raskere med ECC ram...
Det ble vel strengt tatt ikke sagt heller.. :)

Tvertimot vil ECC senke ytelsen noe men de tallene jeg har sett viser at det er ubetydelig.

Selv kjører jeg ECC på mine "workstations" men om det har hatt noe effekt tviler jeg vel på :)

 

Med en knøttliten Exchange, FTP og filserver kan jeg godt tenke meg at forslaget til hotstian er helt ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...