Gå til innhold

Spille-PC med overklokking max 15k


Anbefalte innlegg

hehe.....har et par ting fra tiligere :dribble:

 

MEN!! nå leser jeg her at det deluxe hovedkortet (og da regner jeg med at det gjelder det andre også) ikke egner seg noe særlig til overklokking. Det er hvertfall en dude som har skrevet det under produktet på komplett.no. Ellers virker det jo sweet!

 

En kamerat av meg anbefalte dette: MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16 Link, men dette har jeg ikke noe greie på...HELLER!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at det var 3700+ du ble anbefalt da. Eller om det bare var skriveleif...

...pcu AMD Athlon 64 3800+ 2.4 GHz BOXED...

 

Uansett, ville jeg si meg enig med brusfantomet, ingen vits i å kline til på 7800GTX, når du har en flaskehals som CPU'en. Det som er kjipt er at selv om du klokker, så blir det vel mest sannsynlig ikke nok. Legg heller et par ekstra hundrelapper i XFX utgaven av 7800GT så får du havlveis klokka + at den (nesten :p ) garantert kan klokkes litt lenger og: Vòila! 7800GTX (-4pipelines :p )

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig ja. Ærlig talt så vet jeg ikke hvor grensa går hen, og selvfølgelig (som noen helt sikkert kommer til å poengtere ut for meg) så kommer det spill som krever mer og mer av GPU (og det samme antar jeg, av CPU).

 

Fakta er at det koster deg mer enn nødvendig i forhold til at du kan klokke opp kortet ditt etterpå. Faktisk så tror jeg det lureste du kan finne på er å vente helt til R520(Raptor...?) og 7800Ultra kommer ut, da blir nok GTX'en mer komfortabel i pris, hvis du absolutt må ha den...

Lenke til kommentar

Jeg har nå hørt på hva dere har foreslått og satt opp følgende utkast: :thumbup:

 

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

Club3D Geforce 7800GT 256MB Skjermkort

Thermaltake Silent Purepower 560W Strømforsyning, Sort, 20/24pin

OCZ Gold Edition EL DDR500 2048 MB (4x512) Rev 2

 

:dribble:

 

Det eneste jeg er litt usikker på nå er det her med SLI'en.... koster det mer enn det smaker eller hva?? Som sagt så ville det da bli to gt kort!!

Lenke til kommentar
Jeg har nå hørt på hva dere har foreslått og satt opp følgende utkast: :thumbup:

 

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

Club3D Geforce 7800GT 256MB Skjermkort

Thermaltake Silent Purepower 560W Strømforsyning, Sort, 20/24pin

OCZ Gold Edition EL DDR500 2048 MB (4x512) Rev 2

 

:dribble:

 

Det eneste jeg er litt usikker på nå er det her med SLI'en.... koster det mer enn det smaker eller hva?? Som sagt så ville det da bli to gt kort!!

Du bør ikke kjøre SLI nå med engang..Du kan jo vente litt og heller kjøpe et kort til hvis du vil ha bedre ytelse...

Lenke til kommentar

SLI er bare effektivt i dagens systemer hvis du har planer om og spille i oppløsninger over 2 MP (1600 x 1200), det er der 7800 serien får vist hva den er god for. Har du en lcd med maks 1.3 MP (1280 x 1024) oppløsening så kommer et 7800gt til og vare leeenge da det ikke klarer og dra spill noe særlig raskere en x850xt i disse oppløseningene (veldig cpu begrensa med andre ord).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...