Gå til innhold

Spille-PC med overklokking max 15k


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lest noen tråder angående dette allerde, men spørr likevel jeg.

Det jeg trenger er hvertfall cpu, hovedkort, minne og skjermkort.

 

Har to harddisker: En western digital 80gb 7200, og en seagate 200gb 7200...lurer litt på om dette holder?

 

Kjøling er vel også en annen ting som er nødvendig.....??

 

Som sagt skal den brukes til en del spilling, og hadde tenkt å overklokke den. Etter det jeg har lest er det vel stort sett AMD som anbefales. :thumbup:

 

takker på forhånd for svar!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kansje heller OCZ minne når det skal klokkes?

 

Eller du kan kjøpe to slike pakker og få 4 brikker, 4 gode 512 MiB brikker kan sansyneligvis klokke MYE lengere en to 1024 MiB brikker (der er en overklokk på 15 % BRA, mens de andre brikkene jeg ha lista opp er spesisfisert til minst 50 % mer en det prosesoren er lagd for (de kan nesten garantert presses lengere en til 250 ddr).

 

videre ville jeg ha valgt et 7800 GT i stedet for et GTX, hvorfor? fordi det ikke er noen spill som klarer og dra nytte av GTX før du kommer opp i 1600 x 1200 med alt på maks, og det er det omtrent bare crt og dyre lcder som klarer + at det koster tusenlappen mindre. Men når det kommer et spill som kunne trenge det så er det bare og kjøpe et kort til og vips så har du bedre ytelse en et gtx.

 

hardiskene dine holder i massevis, men med det budskjerte kan du nok kjøpe deg en 250 disk til (du kan ALDRI få for mye plass). forslag

 

ellers så er jeg enig i PSU og CPU.

Lenke til kommentar

Okey!!

 

høres bra ut...hva mener du om det Brusfantomet sier effikan?? Jeg har ikke så mye greie på det, men om det stemmer høres det fornuftig ut.

 

Og hva med å kjøre det SLI, Brusfantomet?? Hvor stor ytelsesøkning kan jeg regne med?? Trenger jeg noe annet hardware i tillegg da??

Lenke til kommentar
Okey!!

 

høres bra ut...hva mener du om det Brusfantomet sier effikan?? Jeg har ikke så mye greie på det, men om det stemmer høres det fornuftig ut.

 

Og hva med å kjøre det SLI, Brusfantomet?? Hvor stor ytelsesøkning kan jeg regne med?? Trenger jeg noe annet hardware i tillegg da??

Ja du trenger 2 skjermkort :)

Lenke til kommentar

Ja jeg er enig med Brusfantomet når det gjelder minnet. Men jeg mener at du bør kjøpe et eller to geforce 7800GTX, for da vil du kunne kjøre fremtidige spill i god oppløsning med gode detaljer i lang tid fremover.

 

Edit: SLI skal gi 60-90% ytelsesøkning i spill/program som har støtte for det. (de fleste spill)

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Om du vil ha en stille pc bør du velge en annen en Thermaltake 680 W for den bråker som et fly.. Og det forslaget er med 2X 7800 GTX er bare tull for det finns verken spill eller prosesoor nok til at det er noe poeng .

Endret av oso
Lenke til kommentar

AMD64 3700+ er et bedre kjøp enn 3800+, på grunn av dobbelt så mye L2-cache. Spesiellt med overklokking.

Lenke til kommentar
Om du vil ha en stille pc bør du velge en annen en Thermaltake 680 W for den bråker som et fly.. Og det forslaget er med 2X 7800 GTX er bare tull for det finns verken spill eller prosesoor nok til at det er noe poeng .

Om to år finnes det nok spill som utnytter kapasitéten i skjermkorta. Og en AMD64 overklokket vil nok utnytte kraften da. Er det ikke litt av poenget at pcen skal være fremtidsrettet?

Lenke til kommentar

Dette er altså det TheMasteR anbefaler:

 

psu Thermaltake Silent Purepower 560W Strømforsyning, Sort, 20/24pin

ram OCZ PC-3200 2x1024MB (3-4-4-8) 400Mhz

hk Asus A8N-E nForce4 S-939

pcu AMD Athlon 64 3800+ 2.4 GHz BOXED

gk Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP" ViVo

 

så slipper vi å linke oss til det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...