Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Casio VGS. kalkulator


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en casio cfx-9850gb plus kalkulator til å bruke nå i GK på allmenn skolen min.

 

Men så kjøpte jeg den brukt og er ingen bruksanvisning, og når jeg skrur den på får jeg den ikke av igjen! :ohmy:

 

Over "on" knappen står det også off men går ikke ann å skru av med den, så har måttet skru av med å plukke ut et batteri. har prøvd alle knappene, og å holde "off knapp saken" inne men går ikke... :ermm:

 

Er den ødelagt eller er det noen som har lik som kan si meg åssen? Og vil helst ha hjelp her, er flaut å spørre hun jenta i klassen jeg kjøpte den av :thumbdown:

 

Edit: er en slik:

 

9850.jpg

Endret av ZiroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykker du Shift, aktiverer du de gule greiene som står over knappene. Alpha aktiverer bokstavene. Shift etterfulgt av Alpha låser bokstavene på.

 

Å ha en bruksanvisningsbok (ja, det er en feit bok) er ikke en dum ting. Prøv å få tak i den. Ellers står det meste du trenger forklart i mattebøkene.

Lenke til kommentar
Jeg har også en casio, og jeg brukte et halvår på å finne ut hvordan man slo den av :blush:

 

Var en skikkelig aha-opplevelse når jeg fikk det til :D

alle knappene har to eller 3 funksjoner som en PC. å¨min står det off i gul skrift over AC/on knappen. så vanskelig er det da ikke.

 

synes casio kalkulatorer er godt og logisk oppbygd

Lenke til kommentar
Men uansett, første gang jeg hørte om kjøp av kalkulator brukt. :S

me2. Forstår enda ikke hvorfor alle syter over hvor dyre bøkene er. Betaler foreldrene deres ingenting? Driter de i deres fremtid?

Jeg vet, jeg fakturerer alt til pappa...

Forbanna tullinger av noen drittunger.

 

Kalkulator er ikke verdt 1000kr så lite man faktisk har bruk for den. herregud jeg har faktisk ikke ord til å kommentere det der.

Lenke til kommentar
Men uansett, første gang jeg hørte om kjøp av kalkulator brukt. :S

me2. Forstår enda ikke hvorfor alle syter over hvor dyre bøkene er. Betaler foreldrene deres ingenting? Driter de i deres fremtid?

Jeg vet, jeg fakturerer alt til pappa...

Forbanna tullinger av noen drittunger.

 

Kalkulator er ikke verdt 1000kr så lite man faktisk har bruk for den. herregud jeg har faktisk ikke ord til å kommentere det der.

Hvem gidder å regne en andregradslikning for hånd, feks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...