Gå til innhold

3500+ Venice vs. 3700+ San Diego


Knutgrus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FX-57 det var to virkelig beundringsverdige innspill fra deg, har du lyst til å utdype litt mer og gjerne begrunne påstandene dine?

 

Til trådstarter så tror jeg ikke du vil merke noe forskjell. Har 3700+ selv og kompiser med 3500+ og det er stort sett bare i benchmarks du kan se forskjellene. Skal du klokke er både venice og san diego helt greie men særlig san diego viser seg å være klokkevennlig.

Lenke til kommentar
hvis du skal klokke den, så anbefaler jeg deg å kjøpe en pentium ;)

 

AMD er ikke så gode til å overklokke, for de er jo allerede overklokket

Nei, det lar seg jo ikke gjøre å overklokke en AMD 3700+ ...

 

 

En uklokkbar CPU

 

 

 

-----------

 

 

Når det gjelder spørsmålet til trådstarter så er mitt svar San Diego. Bedre ytelse og større sjanse for å få en CPU som klokker bra.

Den ekstra cachen gir bedre ytelse i de fleste applikasjoner, og spesielt i spill.

Lenke til kommentar
Vel, jeg hadde faktisk en AMD som jeg prøvde å overklokke og den gikk rett i dass, og kjølern va ikke dårlig den heller, men den tålte det rett og slett ikke!

 

Så jeg vet ikke helt om det jeg skrev va helt på tryne. . .

Fordi DU ikke klarer å overklokke en AMD, så betyr ikke det at de er overklokket fra fabrikk, og ikke lar seg klokke.

 

 

Kan du ikke fortelle litt mer om hva slags system du prøvde å overklokke? CPU, Hovedkort, kjøler osv.

 

Hvis du ser på linken jeg la ut, så ser du at det ikke er noe problem å overklokke en AMD. Det er til og med samme CPU som trådstarter vurderer.

 

En overklokk på over 1.2Ghz, eller over 50% sier vel sitt?

Lenke til kommentar
Vel, jeg hadde faktisk en AMD som jeg prøvde å overklokke og den gikk rett i dass, og kjølern va ikke dårlig den heller, men den tålte det rett og slett ikke!

 

Så jeg vet ikke helt om det jeg skrev va helt på tryne. . .

Ja, da klokker alle AMD CPU'er dårlig. De er også ferdig overklokket fra produsent. Det gir jo mening.

 

hvis du skal klokke den, så anbefaler jeg deg å kjøpe en pentium

 

Ja, hvis han skal klokke en socket 939 CPU, så kjøper han seg Pentium, OK.

 

 

 

AMD er ikke så gode til å overklokke, for de er jo allerede overklokket

Ja vel, nå har jeg hørt det også. Hvis AMD er ferdig overklokket, på hvilken måte er de overklokket på? "top secret mhz" ?

 

Og ja, min 3700+ klokker dårlig:

34463.png

 

Hadde pentium jeg, den klokket dårlig, bare 3,2ghz stabilt. det var en 2.8c.

 

Også må jeg bare le litt, du har FX-57 som nick, du skrev i en tråd at du skal kjøpe deg Intel 840 EE, du har allerede 840 EE og 7800GTX i profilen, sammen med Intel SLI hovedkort og DDR1 RAM. Jeg tror du bare dikter opp alt du, du har sikkert ikke peiling på hva du prater om.

Lenke til kommentar
Vel, jeg hadde faktisk en AMD som jeg prøvde å overklokke og den gikk rett i dass, og kjølern va ikke dårlig den heller, men den tålte det rett og slett ikke!

 

Så jeg vet ikke helt om det jeg skrev va helt på tryne. . .

Hah ! Nå er det 100 faktorer som påvirker overklokkingen som f.eks. RAM/hovedkort og diverse innstiller i BIOS.

Det virker bare at P4 overklokker bedre pga. klokkefrekvensen.

Lenke til kommentar
Også må jeg bare le litt, du har FX-57 som nick, du skrev i en tråd at du skal kjøpe deg Intel 840 EE, du har allerede 840 EE og 7800GTX i profilen, sammen med Intel SLI hovedkort og DDR1 RAM. Jeg tror du bare dikter opp alt du, du har sikkert ikke peiling på hva du prater om.

Siden du har sjekket profilen til fyren, så har du vel også sett kor gammel han er? :whistle:

Lenke til kommentar
Også må jeg bare le litt, du har FX-57 som nick, du skrev i en tråd at du skal kjøpe deg Intel 840 EE, du har allerede 840 EE og 7800GTX i profilen, sammen med Intel SLI hovedkort og DDR1 RAM. Jeg tror du bare dikter opp alt du, du har sikkert ikke peiling på hva du prater om.

Siden du har sjekket profilen til fyren, så har du vel også sett kor gammel han er? :whistle:

Jepp. Noe som får meg til å tvile enda mer.

Lenke til kommentar
Takker for inspill, men hva er hovedforskjellen mellom 512kb og 1mb? Hvilke programmer / spill gjør nytte av det "lille" ekstra? Pakke ned filer? Pakke ut filer?

Du kommer til å merke veldig liten forskjell. Eg ville valgt 3500+, eller kanskje tilogmed 3200+ og klokket den littegrann.

 

Du behøver ikkje følge med her lenge før du skjønner at FX-57's påstand om at Athlon 64 ikkje er noen god overklokker er bare pisspreik.

Lenke til kommentar
Vel, jeg hadde faktisk en AMD som jeg prøvde å overklokke og den gikk rett i dass, og kjølern va ikke dårlig den heller, men den tålte det rett og slett ikke!

 

Så jeg vet ikke helt om det jeg skrev va helt på tryne. . .

Det betyr at du er en dårlig overklokker ... :thumbdown:

Det trenger det ikke å bety, det er en kjent sak at det finnst cpuer som klokker bra og andre som klokker elendig, så her kan han rett og slett ha vert uheldig.

Når det så gjelder de andre uttalelsene til FX-57 er jeg imidlertid uenig i hva han skriver :-)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...