Gå til innhold

Kjøp av nytt skjermkort, men for AGP?


Intercom

Anbefalte innlegg

Jeg har et gammelt Gforce 2 Pro grafikkort, men da jeg i går la inn CS Source merka jeg at det ikke var det hippeste på markedet lenger.

 

Jeg er student og superfattig, så jeg har tenkt å kjøpe et kort til ca 1500,- og hovedkortet mitt er ikke så nytt at det støtter PCI express. Har noen av dere tips til hva jeg kan kjøpe for å kunne få inn Half Life 2, Doom 3 og Quake 4 med bra fps(trenger ikke være på så superhøy oppløsning så lenge det går glatt).

 

 

Takker for all hjelp! :D

 

EDIT: Resten av pcen består av AMD xp 2400 cpu, 512 DDR ram

Endret av Intercom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette burde være være mer enn godt nok for deg. vil du spare enda mer penger, vil det faktisk holde med ett 9800PRO. Med tanke på at resten av pcen sikkert ikke er i stand til å holde følge med bedre skjermkort.

er 2,4ghz og 512mb ram SÅ gammelt da? Trodde det var mere skjermkortet som var flaskehalsen her. Linken du ga viste ikke prisene forresten..

Lenke til kommentar
Jeg hadde kjøpt et 9800pro på bruktmarkedet og brukt resten av slantene på mer minne. (Eller du kan kjøpe noen pakker nudler)

Hehe... Høres ut som et godt forslag det, men fant ingen 9800pro på bruktmarkedet :roll:

 

Datakjeden her i Trondheim har et MSI GF 6200AX 128MB AGP kort til 575,-, men dette er kanskje for billig til at det kan kjøre CS Source osv?

 

Har tenkt å kjøpe meg 512 MB ram til, må bare finne ut åssen ram jeg må ha først hehe. Er jo så mange forskjelige typer nå.

Lenke til kommentar
dette burde være være mer enn godt nok for deg.  vil du spare enda mer penger, vil det faktisk holde med ett 9800PRO.  Med tanke på at resten av pcen sikkert ikke er i stand til å holde følge med bedre skjermkort.

er 2,4ghz og 512mb ram SÅ gammelt da? Trodde det var mere skjermkortet som var flaskehalsen her. Linken du ga viste ikke prisene forresten..

XP 2400 kjører ikke på 2,4 ghz da. ikke i nerheten engang:)

 

 

POV GeFORCE 6600GT 128MB er et helt greit skjermkort til den rette prisen ja.

Lenke til kommentar

kjøp deg et 9800PRO og kjøp mer minne, da tror jeg du skal klare deg godt! har en kompis som har 9800PRO og 1024MB minne. . . han klarer det meste med det oppsettet. . . han har AMD Athlon 64 3500+, men jeg skulle nok tro at din CPU skulle greie det der fint ;)

 

 

EDIT:

Skrev 9000PRO isteden for 9800PRO :blush:

Endret av FX-57
Lenke til kommentar
kjøp deg et 9800PRO og kjøp mer minne, da tror jeg du skal klare deg godt! har en kompis som har 9800PRO og 1024MB minne. . . han klarer det meste med det oppsettet. . . han har AMD Athlon 64 3500+, men jeg skulle nok tro at din CPU skulle greie det der fint ;)

 

 

EDIT:

Skrev 9000PRO isteden for 9800PRO :blush:

Hehe det høres bra ut!

 

Så dette på bruktmarkedet: http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=26346

 

Det er 9800, virker det som et bra kjøp eller hva?

Lenke til kommentar

Ja, det høres jo bra nok ut selvom jeg aldri kjøper brukt, for da vet jeg ikke i hvilken tilstand varen er i :hmm:

dette koster jo litt mer, men det er nytt! og det er sånn jeg liker det, men hvis du bestemmer deg for å kjøpe brukt, så er jo sikkert det bra, det også!

 

Men det er bare den lille risken ved å kjøpe brukt jeg ikke liker! Det kan jo hende kortet er ødelagt! Det er det jo ingen som vet. . .

Lenke til kommentar
kjøp deg et 9800PRO og kjøp mer minne, da tror jeg du skal klare deg godt! har en kompis som har 9800PRO og 1024MB minne. . . han klarer det meste med det oppsettet. . . han har AMD Athlon 64 3500+, men jeg skulle nok tro at din CPU skulle greie det der fint  ;)

 

 

EDIT:

Skrev 9000PRO isteden for 9800PRO  :blush:

Hehe det høres bra ut!

 

Så dette på bruktmarkedet: http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=26346

 

Det er 9800, virker det som et bra kjøp eller hva?

Syns det var veldig dyrt til å være brukt 9800. Solgte nettopp mitt 6800LE til 600kr inkl. Zalman VF700AL-CU.

Lenke til kommentar

Altfor dyrt, har samme kortet og lurte ei stund på om jeg skulle tørre å ta 500 for det.

 

Var jeg deg så hadde jeg tatt et nytt 9800pro eller 6600GT, se hva du vil bruke penger på. Har selv 9800 pro, dog med mye kraftigere CPU og RAM, og det trekker HL2 i 1280x1024, med litt eyecandy. Burde holde, men selvfølgelig, på nye titler holder det ikke hvis du skal ha mye pynt og mange linjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...