Gå til innhold

Ram lager krøll med hovedkortet?


Stian81

Anbefalte innlegg

Har et Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort med en AMD Athlon 2600+ (2.1 Ghz). Jeg har DDR2 PC3200, tror jeg det var. Problemet er at I det øyeblikket jeg setter inn 2 rambrikker(Begge ram-brikkene er pc3200 cl 2.5 Twinmos), eller flytter den ram brikken jeg har til en anne slott oppstår det problemer. Det popper opp en blå feilmeldingsskjerm, enten med en gang jeg starter opp windows xp, eller etter en liten stund. Har hatt hovedkortet + ram til testing og de fant ingenting. Tidligere hadde jeg et Geforce 3 Ti200 skjermkort. Jeg fikk høre av en kompis at han hadde hatt lignende problem med et annet skjermkort, og da han skiftet ordnet det seg. Nå har jeg kjøpt med et Sapphire Radeon X800XL 256MB, og har fortsatt samme problemet, og jeg aner ikke hva det er.

 

Jeg har fundert på om det kan være at jeg har for liten strømforsyning….

Har 550 W, som forsyner følgende:

-2 IDE harddisker

-2 S-ATA harddisker

-1 CD-ROM og 1 DVD-Brenner

-Skjermkortet

-3 ekstra vifter for å få luftgjennomstrømning

-hovedkortet

 

Prøvde å ta ut alt utenom 1 harddisk og skjermkortet.

Kom opp en blå feilmeldingsskjerm med mye tekst, men maskinen startet opp igjen med en gang så det eneste jeg rakk å se var "dumper fysisk minne". Har skjedd tidligere, men skjer ikke hver gang. Noen ganger starter den bare på nytt.

 

Noen som har noen som helst anelse hva det kan være?

Jeg tror jo fortsatt det er feil med hovedkortet, men MPX påstår at de har testet begge rambrikkene i alle kombinasjoner og det fungerer fint.

Endret av Stian81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...