Gå til innhold

Naturbilder fra Norge


ruva

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er ikke sikker på om denne finnes fra før, sliter med feilmeldinger på søk her i forumet. Men ser at det finnes mye fine bilder fra Norges natur så hvorfor ikke samle noe en plass. Kanskje det gir tips og inspirasjon til oss som reiser rundt i Norge :)

 

Da begynner jeg med Vøringsfossen.

post-209-1124877794_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det skyer som er på himmelen på bilde1, eller skal det være blå himmel? Hvis det ikke er skyer, så anbefaler jeg å bruke et polfilter neste gang. Da kan du bestemme litt mer om hvordan fargemetningen i bildet skal være. Likte croppinga di av dette bildet. Fikk frem høyden og dramatikken av naturen.

 

Bilde2 er jeg usikker på. Likte ikke at vi ser "regnbuen" rundt sola. Du kunne jo (hvis du er enig) vurdere å fjerne den i PS eller noe. Synes også det er litt mye støy i bilde. Brukte du høy ISO?

Lenke til kommentar

-Veldig pene, synes jeg! Hva slags kamera brukte du?

Canon EOS 20 D med kitlobjektivet (trengte vidvinkel)

Fossebildet er 2 stk slått sammen.

 

-Superbra

Har tenkt på å prøve polfilter snart. Har du noen eksempler med og uten?

På bilde nr 2 likte jeg selv "regnbuen" men det er vel litt med smaken :) Det er ihverftall bedre med "ekte" enn laget med filter i photoshop

Rimelig høy ISO på bilde2 men tror det var feil av meg å bruke sharpen så mye...

 

[email protected]

Vanskelig plass å ta bilde fra, fikk heller ikke med noe for å sammenligne med. Derfor kan den se "liten" ut. Men tror den har ca 180 meter fallhøyde.

 

-FeKtus

Har fullsize versjon liggende om du har lyst på den.

 

Takk for fine tilbakemeldinger. Har nå kjøpt meg canon eos 17-85 slik at jeg har litt bedre vidvinkel enn kitlobjektivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...