Gå til innhold

kjøpe skjermkort, 6800-serie? Hvilket? priser agp.


Spr0cket

Anbefalte innlegg

jeg har fått problemer med mitt gamle c3d 6800 nu og har sendt det inn igjen. jeg frykter at resultatet vil bli at jeg får penger da forhandleren ikke lengre har dette kortet.

 

ergo har jeg ca 2300 kr å bruke på et nytt skjermkort, og er ute etter forslag.

 

drawbacket er at jeg desverre bare har agp på et s478 mobo. således begrenser utvalget seg. jeg hadde håpet at jeg skulle få mer for pengene nå enn når jeg kjøpte kortet men det kan se dårlig ut. forslag?

 

edit: glemte en ting, er det slik at gamle agp-versjoner neppe vil falle mer i pris siden det ikke er et marked som det konkurreres i lengre?

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du vil kunne få et 6800 GT for den prisen nå. Det vil jo være en temmelig bra oppgradering fra et standard 6800 da det har 16 pipelines istedet for 12 og en høyere klokkefrekvens og raskere minne.

 

Jeg tror kanskje det ville vært mitt valg i den prisklassen. Ellers så får du vel et 6800 Ultra for ca. 3 høvdinger dersom du er villig til å øke budsjettet litt. Det er ihvertfall en merkbar forbedring i forhold til 6800 nu.

Lenke til kommentar

jeg hadde 16,6 på det gamle. c3d er svært villige sånn sett, tror alle som hadde 6800 nu fra c3d hadde fått åpnet de. Eneste forskjellen mellom nu og gt blir jo ddr3 ram da.

 

Hvordan er mulighetene for å åpne p pipes og v shaders på asus sitt v9999 6800 nu med 256 ddr3? noen som har erfaringer der? Vurderer det siden det var ganske billig.

 

men gt og ultra er vel det øvrige jeg vurderer ja.

Lenke til kommentar

Folk har hatt varierende hell med å åpne pipes osv. på asus sine kort akkurat som med andre kort. Kortet greier heller ikke utnytte den ekstra rammen skikkelig dersom du ikke greier å åpne pipes, så jeg vil si det er et usikkert valg.

 

Dersom budsjettet er skrapt ville jeg nok gått for 6800 GT. Jeg ser i prisguiden at du kan få det til rett over 2000 spenn.

 

Edit: Glemte å svare på agp-spørsmålet ditt. Jeg tror tvert imot at agp kort vil falle enda mer i pris fordi de ønsker å bli kvitt dem.

Endret av Azaz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenker du da på MSI GF 6800GT ?

 

Hvordan er dette kortet på viftestøy og temperatur?

 

Noen som ved antall pipelines og shaders på 68gt?

 

edit: ang priser på agp-kort, jeg snakket med MPX i dag og der kunne en kar fortelle meg at de neppe kom til å droppe i pris og at de i disse dager var i ferd med å returnere agp til produsent i stedet for å dumpe de med tap.

 

edit: hva er det råeste 6800U? klokket mest etc., og hvilket er det *stilleste*?

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...