Gå til innhold

Google Talk er lansert! MSN Messenger konkurrent


Anbefalte innlegg

En beta riktignok: http://www.google.com/talk/

 

Eneste som mangler nå er noen i kontakt-listen :!:

 

Tenk om Google Talk en gang hadde blitt like populært som MSN? Anbefaler alle å laste ned dette vidunderprogrammet bare for å se hvor lite, effektiv, enkelt og totalt uten all mulig snikreklame og annet dill du aldri bruker, Google talk er!

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke er mulig å snakke med MSN folk er jo hele poenget litt borte. Tviler på at alle kommer til å gå bort fra MSN, mange av de jeg kjenner synes jo faktsik at Messenger 7.0 er det beste programmet :wow: Og noe jeg tenker på nå, er dere sikre på at det ikke bare er et program som Messenger, Trillian osv.?

Lenke til kommentar
Ser ikke noe poeng i å gå over til dette siden alle mine kontakter bruker MSN Messenger.

Akkurat mitt poeng :)

Hvis du bruker en vanlig Jabber-server, som jabber.dk, har du muligheten til å snakke med brukere av MSNM, AOL IM og Yahoo. Regner med at Google kommer til å legge til denne funksjonaliteten til sin Jabber-server senere.

Lenke til kommentar

Ahh...jeg lastet ned dette herlige programmet ca kl 16 idag ,inviterte et par venner med Gmail, og så var jeg i gang.

 

Jeg må bare si at detter er det beste av det beste, her har Google virkelig vist hva de kan.

For det første, hva har Messenger som ikke Google talk har ?

Tja.... en god del unødvendig reklame som er helt ræva, masse funksjoner som jeg ikke vil ha, et for komplisert menysystem (Det er jo en chatteklient, ikke engang Premiere har et så rotete meny system, dog at det er et redigeringsprogram og mange funksjoner er et krav) og det bruker over dobbelt så mye arbeidsminne forhold til Googles talk.

 

Savner jeg Messenger ? Nei .... :tease:

Lenke til kommentar

Flott at google bruker en åpen protokoll som jabber! Håper bare de er glupe nok til å melde seg inn i resten av jabber nettverket så man slipper å ha 2 jabber kontoer for å snakke med både de med og de uten gmail.

 

Det største problemet er vel alle som biter fast i msn messenger uansett hva som skjer.

Jeg har ikke klart å overtale en eneste en av mine kontakter til å prøve dette :(

 

Snudging og widging og sånt har overtaket gitt.

Lenke til kommentar

Hmm, dette var jo litt spennende da. Kult er det også at Google krafser og grafser så hardt på de områdene MSN-produktene har blitt implementert i XP,og dermed brukt av "alle", ikke fordi det er bra, men fordi alle har det.

Hvem foretrekker feks hotmail/msn fremfor gmail, eller enda bedre, hvem foretrekker og bruke msn-søk som standard søkemotor fremfor Google..? Ikke jeg i alle fall!

Syns det har kommet mye bra fra den kanten i det siste, har tom en toolbar innstallert i nettleser (google søker). Og det skal være ganske bra før jeg gidder og innstallere denslags(nyttig, ikke i veien, ikke resurskrevende, ikke reklame). Til den har det forresten nettopp også kommet stavekontroll for nettsider, en veldig fin liten funksjon når man skriver litt på engelske forum, og engelsk rettskrivning ikke er sterkeste egenskap...

 

Men som det påpekes her, det vil nok ta sin tid, om noen gang, før Googletalk er et større enn feks MSN 7 :)

Lenke til kommentar

Tror dette kommer til å bli ganske spennende. Men inntil google talk mangler helt grunnleggende funksjoner som er allerede imenplentert i MSN messenger kommer jeg ikke til å bytte med det første.

 

Og siden jeg bruker flere patcher til msn som fjerner all reklame og gjør den enklere i bruk så ser jeg foreløpig ingen grunn til å bruke det.

 

Men allikevel, vi skal ikke se bort ifra at det i fremtiden kommer til å bli noe stort.

 

Men det avhenger bl.a av at man åpner for alle email adresser (har pr dags dato ingen google mail og ingen planer om å anskaffe meg det) og at funksjonsmessig at den kan hamle opp med konkurrentene sine.

Lenke til kommentar

Ja, dette kan bli interessant.

 

Google må vel skjønne at dei ikke kan vinne alle Messengerfoka, men hvis vi bare sprer budskapet kan det jo gå sakte, men sikkert.

 

Du kan jo bytte nicke ditt i MSN til "Navn - Svikter MSN til fortel til Google talk. Last ned nå du også! *Link til nedlastningsplassen*". Dessuten kan du ha Google talk-avatar!

Burde jo virke over tid?

 

Noen som har lyst til å lage ein spread the word-side?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...