Gå til innhold

American Psycho, hva er meningen?


F.Mackey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Ah, en fantastisk film. Meningen med absolutt alt, eller meningen med slutten?

 

Du kan jo se om du får noe utav anmeldelsen min, hvis ikke må du presisere litt så skal jeg svare. Er en av mine desidert største favoritter.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet har Christian Bale fremdeles ikke fått en Oscar for noen av sine rolletolkninger? Ikke at jeg ser på antall Oscar som et mål på hvor god en skuespiller er, men han fortjener ihvertfall en. Jeg leste boken lenge før denne filmen, og "heldigvis" er mye av det mest groteske i boken ikke tatt med i filmen (ellers ville den fått en temmelig høy aldersgrense), men samtidig lider filmen ikke på noen måte av å ikke ha med alle de gory detaljene. Bale gnistrer i sin tolkning av dette monsteret det virkelig er ubehagelig å lære å kjenne (i den grad det går an).

 

Jeg fikk forresten "The machinist" i posten her om dagen, og vel.. jeg er muligens lettimponert.. men ble uansett veldig imponert. Vil våge å påstå det er en fantastisk film, ikke bare fordi Bale gikk sykelig mye ned i vekt eller spiller guddomelig bra, men hele filmen grep meg mer enn andre har gjort på lenge. Gåsehud film.

 

Jeg har også "Equilibrium", som er en nydelig film.

 

Bale har vært med i ganske mange filmer med tanke på hans unge alder, og mange fler vil det bli.. :w00t:

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Jeg elsker denne filmen, den ga meg en Clockwork-vibe, og den inneholder en av yndlingsscenene mine (business cards).

Sundiver: Enig i at han er en flott skuespiller, men ingen av filmene hans har vært særlig Oscar-materiale. Han var herlig i AP, ok i Equilibrium og enestående i Machinist, selv om handlingen var heller svak.

Skulle gjerne sett en mer grotesk versjon av American Psycho, det er så sjeldent gode prestasjoner i slike filmer.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne sett en mer grotesk versjon av American Psycho, det er så sjeldent gode prestasjoner i slike filmer.

Enig frem til kommaet. Se på f.eks filmene til Takashi Miike og Chan-wook Park. :)

 

Boken til Bret Easton Ellis er jo faktisk tidvis ekstremt voldelig. Hadde vært morsomt med en directors cut som inneholdt noen av de mer "grafiske" drapene. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Slutten, på meg virker jo det som at han er bare er sinnsyk, og har tenkt alt sammen, og så blir det brukt flere navn på han. Er det noen som kan lettere forklare meg det da? Hva er det som er "virkelighet"? eller er alt "virkelighet"?

Alt er oppspinn. Han er syk i hodet og innbiller seg ting hele tiden. For eksempel når han drar ut Paul Allen i Jean Paul Gaultier-feriebagen sin, ser vi en stripe blod følge ham, men i neste klipp så er den borte. Det forklares med at i Batemans hode så bærer han faktisk et lik i bagen, men i virkeligheten er det noe annet (som ikke avgir blodspor).

Lenke til kommentar

Så han dreper altså ingen? Da hadde jeg rett, men hva er dette med flere navn? Når han snakker med advokaten sin i slutten bruker adovkaten et annet navn på han, og dette bemerker bateman ganske høytlydt til advokaten. Hva er det? Forresten er det noe av det beste jeg har sett, men har irritert meg på slutten begge gangene, får jeg forsto aldri om han innbilte seg det eller om det var virkelighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...