Gå til innhold

Mulig å unngå toll?


Anbefalte innlegg

Skal muligens bestille en dvd-pakke fra japan.

Men ettersom pakken allerede koster $300 + frakt (UPS $50 tror jeg, pakka veier 5kg) så tviler jeg sterkt på om jeg har råd til å betale 24% mva i toll.

Derfor lurer jeg på om det er noen måte å unngå toll på pakken.

Så i en annen tråd hvor det stod om toll fra utlandet, men fant ikke noe som var noe særlig til hjelp pluss at tråden var så gammel.

 

Syntes jeg husker å ha lest/hørt noe om å leie postboks i sverige for å slippe toll eller noe, men husker så lite av det at jeg tør ikke stole på det. Pluss at jeg ikke vet hvordan det fungerer.

Og slipper man toll hvis man får pakke fra privatperson? Vet at det er et firma som har post-adresser i usa og noen som sender det videre hjem til norge, og tror det skulle være tollfritt eller noe.

 

Men hvis det er noen som har noen tips jeg er veldig takknemlig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, er mulig dette med sverige. Søstern min bor i Fredrikstad som er kanskje en time fra svenskegrensa. Men vil ikke tollerne i sverige da sende et brev til den postboksen hvor det står at du må betale toll osv og henta pakka på et svenskt tollkontor?

Og er det noen som vet hvordan man leier en postboks i sverige? :D

Lenke til kommentar

Okey.. men dette er da en pakke fra japan. Vil ikke det bli sett litt nærmere på? Er kanskje mer vanlig med pakker fra usa og andre europeisk land.

Og hvis man skal leie en postboks, gjør man det over internett eller må man dra til sverige for å leie en? Noen som har gjort dette før og vet om noen bra steder? Er ikke sikker hvor svenskegrensa er nærmest Fredrikstad, men et sted rundt svinesund er vel greit.

Lenke til kommentar

Jeg må fortsatt sende pakken til sverige da?

Så vidt jeg forstår det jeg har lest så må dette på pakken:

 

Etternavn, Navn

-Poste Restante-

By

Land

 

Stod også GPO på en engelsk side, er ikke helt sikker, men tror det står for noe med Post Office.

 

Og da sendes pakken til det nærmeste postkontoret i det området hvor pakken ligger på vent til noen med legitimasjon kommer og henter den.(?)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...