Gå til innhold

Hardisken min er muligens død :S


Anbefalte innlegg

forige tråd: min forige tråd gikk til **** og derfor starter eg en ny post uten hompelibomper, siden broblemet eksisterer endå.

 

link til forigr tråd:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry4723785

 

Altså hvis dere leser i forige post, så finner dere ut det at uansett hvilke disk eg bruker, så kommer samme beskjeden.

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, siden disken er på 12gb, så tipper jeg at den står i en eldre maskin, og jeg har vært borti et par tilfeller der maskina rett og slett ikke godtar win 2k/xp. prøv å bruk win 98 se.

 

prøv å kjør f-disk først (husk å opprett ny partisjon, så win 98 finner noe å formatere i dos)

Lenke til kommentar

Du skrev at du hadde en Hitachi 80GB som kanskje hadde dødd. Vel, vi hadde en som døde også, og jeg har hørt flere som har opplevd det samme. Du skal ikke se bort ifra at da kanskje begge diskene er døde...

 

Den var godt under et år gammel, så vi fikk ny på garanti. Eneste disken var brukt til, var litt musikk (skulle bytte den ut med den gamle men jeg gadd ikke å flytte det over da, noe jeg er glad for i ettertid)

Lenke til kommentar

Stikkordet her er vel å teste diskene i andre maskiner. Fungerer de der så er det et problem med maskinen du forsøker å installere WinXP på, og da sannsynligvis hovedkortet. Prøv gjerne også å formatere og partisjonere utenom CDen (oppstartsdisketter finner du her). Det holder lenge med å lage en Fat32 partisjon og konvertere den ved hjelp av XP CDen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...