Gå til innhold

Problem med Dell pc og grafikkort...


sigg30

Anbefalte innlegg

Hei. Har kommet over en Dell Optiplex GX280 modell.

(hxxp://www.dell.com/downloads/global/products/optix/en/spec_optix_gx280_en.pdf)

Er litt noob her, så etter det jeg har forstått kjører denne pc'en på intigrert grafikkort av et eller annet slag.

Prøvde i iveren å kjøre Battlefield 2 samt Swat 4 på denne, men en melding kom opp og fortalte meg at nei, denne pc'en kan ikke kjøre særlig annet enn Doom 1 og diverse 2d spill...

Så derfor bestemte jeg å sette inn mitt andre Radeon 9800 pro kort fra en annen pc jeg har. Etter mye stress med den utrolig klomsete strømkoblingen på kortet mitt (som nærmest måtte rives ut så hele kortet nesten gikk i knas, og det verket i fingrene..) satt jeg endelig med Dell'en og kortet. Men hva ¤%&%, det er jo ikke et eneste sted jeg kan plassere dette kortet, som nå plutselig presterer å være overdimensjonerte for slottene. Etter å ha greid å presse kortet halveis ned i en liten brun dritt slik at ded knaket i hele mirakkelset prøvde jeg i min desperate tilstand å starte opp pc'en med

skjermen koblet til saken. Den var svart og forble svart, akkopmpangert av en vifte som av en eller annen grunn kikkstartet og fikk hele pc'en til å riste. Jeg røsket ut strømmen og ristet på hodet, nei, dette var håpløst.

Med andre ord, er denne pc'en dømt til å sleike 2d grafikk hele livet sitt, eller er det bare jeg som har gjort feil? Leste noe om noen nye PCI (?) kort som visstnok skulle passe til Dell'en, men jeg ser ikke logikken i å ikke støtte(?) kort som er så utbredt som mitt Radeon kort i dette systemet..

 

Ja, dette ble muligens litt dårlig formulert og noe tåpelig fremstil, en jeg håper dere forstår hva jeg vil frem til i det minste...

 

( vet ikke om inlegget skulle postes her eller et annet sted men tar sjansen..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter på en Dell PC på jobben som har samme kabinettet. Ikke så alt for langt unna samme specs også. Der er PCI slots på langs, mens AGP slot settes i høyden slik du ser bilde på PDF dokumentet du linket til.

 

Ergo om det er slikt på hovedkortet hos det så trenger du også en såkalt lowprofile kort for i det hele tatt klare å lukke igjen kabinettet.

 

Kjører 2 monitorer på jobben og endte da med Matrox 450 kort i PCI utgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...