Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har jeg 4mbit?


Anbefalte innlegg

Hei jeg har nettop fått oppgradert linja fra telenor til 4000/400kbit.

Jeg skulle teste linja får å se om jeg hadde fått den linja jeg skulle få. Jeg gikk inn på både www.itavisen.no og www.digi.no. Jeg fikk ikke mere en ca.3700kbit. Skal det være slik at jo større linje man har jo vanskeligere er det å måle den? Har jeg riktig hastighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok 4mbit ja. Nesten ingen som har 4mbit fra Telenor får 4000kbps i hastighetstester, så 3700kbps er nok riktig for din del. Jeg får ca. 3880kbps, 485KBps maks ned.

 

Hvis du ikke er fornøyd med hastigheten, kan du ringe / maile til Telenor å klage, som jeg allerede har gjort =)

Lenke til kommentar
Linja mi har enda ikke blitt oppgradert. Hjelper det å ringe inn og mase slik som forrige gang?

 

Helt på trynet at de ikke klarer å oppgradere fortere (det skal nevnes at jeg klarer meg helt fint med 2mbit da men).

hjelper nok lite å ringe og mase..

 

Selv får jeg alt fra 3700 til 4300 på min 4400/640 linje fra BlueCom på testen til itavisen. Så du har nok fått linja du skal ha ;)

Lenke til kommentar

Har linje fra Telenor og får heller ikke full uttelling på testene, men merker at når jeg laster ned ned så får jeg hastigheten jeg skal ha og vell så det :)

 

Når det gjelder oppgradering av linjen så kan det hjelpe å mase litt. Jeg ringte telenor og to uker senere var linja oppdatert. Er kanskje ikke veldig kjapt, men det er jo vært et forsøk...

Lenke til kommentar
Det har vel litt å si hvor langt du bor i fra sentralen også!

mhm. Jeg har fått oppgradert min Bluecom 2Mbit linje til 2,5-2,8Mbit. Opplastingshastigheten er nesten den samme som jeg hadde før...

Det er så typisk at jeg er den som bor lengst fra sentralen!

 

Da er det bare å skaffe seg fiber tilkobling, koste hva det koste vil!

Lenke til kommentar
Linja mi har enda ikke blitt oppgradert. Hjelper det å ringe inn og mase slik som forrige gang?

 

Helt på trynet at de ikke klarer å oppgradere fortere (det skal nevnes at jeg klarer meg helt fint med 2mbit da men).

Utrolig! Idag ble linja mi oppgradert! (får toppen 3.8mbit på itavisen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...