Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig ble rekrutten ferdig.

Kan kalle meg selv infanterist etter en krevende og meget artig rekruttperiode.

Nå har jeg perm og det er god stemning, vender tilbake til Mordor for CR om en uke, fikk stillingen som NLF i KPC/2BN smile.gif

 

Edit: Jævlig god stemning å få ordren "Hjelm av, beret på" på bataljonsoppstillingen på Mauken, kun et par timer etter beretløpet... Khaki beret wub.gif

lol, hadde dere BN oppstilling RETT etter beretløpet? og attpåtil på mauken? når jeg var inne, hadde alle KPene forskjellige beretløp og vi fikk ikke bereten før lenge etterpå, på depoet... fikk heller ikke bruke den før BN oppstilling i leir... en uke eller 2 etter beretløpet.

 

rart at dem har endra praksis helt plutselig for årets kontingent... :)

Lenke til kommentar

Dessverre -Longva-.

 

Franske alpejegere? De var med i 2010 og... En tropp stilte seg opp og ble intervjuet på fransk TV 10 - 15 meter ved siden av vogna mi. Under det meste av seansen stod VK'en min opp av tårnluka og dissa dem over intercommen "I'm french - le surrender - surrender" osv. Ingen trodde han sa det høyt nok inntil en av de bakerste franskmenna snudde seg og sendte et ganske surt blikk på han. Funny moment

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan love deg du blir noe skuffet når du har store planer for førstegangstjenesten, er topp motivert, maser deg til å bli kalt inn relativt tidlig, men får vite at dine topp tre valg er fulle.

 

Dog skjønner jeg ikke helt systemet. For en jevnaldrende fyr jeg kjenner var på sesjon nå i 2012, og havna i GSV. Som jeg fikk beskjed om var fylt opp i Oktober, både til sommer - og vinterinnrykk.

Lenke til kommentar

Dog skjønner jeg ikke helt systemet. For en jevnaldrende fyr jeg kjenner var på sesjon nå i 2012, og havna i GSV. Som jeg fikk beskjed om var fylt opp i Oktober, både til sommer - og vinterinnrykk.

 

Har hørt rykter om at de har et visst antall plasser å dele ut til de ulike plassene per sesjon. Aner ikke om det stemmer, men det kunne i så fall vært forklaringen.

Lenke til kommentar

Det var iallfall slik då eg var på sesjon i februar i fjord.

Eg ville inn i hæren, og absolutt alt av dei "ok++" stillingane var tatt. Kun kontorjobbar og anna dritt igjen.

Det var iallfall ein megabummer for meg og ein del av dei eg kjenner i forsvaret.

 

Det var faktisk nokon i klassa under meg, som fekk sesjon kun nokon få månedar etter meg, og dei kunne velge og vrake i absolutt alt.

Veit ikkje om denne praksisen er endra på nå, men rettferdig var det absolutt ikkje.

Lenke til kommentar

Ofte er det jo slik at man velger én ting på sesjon, for deretter å kontakte VPV seinere og få nytt tjenestested. Jeg kjenner flere som har måttet bytte til det de vil ha, enn som har fått ønsket sitt. Inkl undertegnede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...