Gå til innhold

Hva slags programmer trengs for å lage programmer?


Jørnan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du velger Java kan du finne mye gratis verktøy. Java er noe av det beste og kraftigste du kan velge, og det går an å begynne i det små med ting som er svært likt C. Deretter er det omtrent ingen grenser for hvor langt du kan nå.

Men det kan nok være vanskelig å komme i gang helt på egen hånd, uansett hva du velger.

 

Basic er ment som et begynnerspråk, men det er stort sett helt avlegs.

Lenke til kommentar

Vanlige programmeringsspråk:

Java

C/C++

Delhpi (Pascal)

VB (.Net)

 

Og så har ein del kompilatorer til desse.

Som oppstartsspråk er vel delhpi den "beste" då Pascal som det bygger på eri eit pedagogisk oppbygd språk,

Men det er ingenting i veien med å starte rett på java (C/C++ kan vere litt hefigare)

Lenke til kommentar
Tålmodighet er nøkkelen til suksess. Det er veldig mye tørt stoff å pine seg gjennom, men det går bedre etterhvert.

Den beste måten å lære seg programmering på er å finne et problem man ønsker å løse, noe man ønsker å få til. Da blir læreprosessen med en gang mye lettere, den blir mer lystbetont. Når jeg setter meg ned for å øve/lære i C# så er det slitsomt. Når jeg prøver å lage noe fornuftig, så er det mye mer givende.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...