Gå til innhold

Kjøpe SLI hovedkort sammen med ATI skjermkort?!?


Hans Erling

Anbefalte innlegg

Hva kan det ha seg at mange som kjøper nye pc'en nå til dags kjøper SLI hovedkort og gjerne et ATI basert skjemkort? Hvis de drømmer om å kjøre SLI en gang gjør de jo en av to vesentlige feil. Disse hovedkortene støtter jo ikke ATI kommende "SLI" løsning i det heletatt og de må dermed selge sitt eget skjermkort for å så kjøpe seg to nye Nvidia baserte etterpå for å utnytte dette eller så må de bytte hovedkort om skjermkortet mot formodning skulle passe sammen med et Master kort fra ATI. Disse SLI hovedkortene er jo dyrere enn de uten.

 

Jeg bare lurer...?

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte ett ASUS A8N Sli Deluxe sammen med ett ATI X800XT kort når ASUS kortet kom på markedet. Det ble ett ATI kort grunnet at nVidia hadda da bare små kort i PCIe utgave da. Ventetiden på de store nVidia SLI kortene var for lang og det gadd jeg ikke vente på. Derfor ble det ett X800Xt kort som jeg visste ville yte godt nok for mitt bruk.

 

Men deretter så røyk vifta på X800XT kortet, vifta starta, stoppet, gikk saaaakte alt ettersom hva den gadd. Kjørte garanti på det og det ble erstattet med ett 6800GT kort.

 

For min del så er det ett fett om jeg har ATI eller nVidia kort da jeg vet at begge to leverer meget gode og kraftige løsninger som egner seg til mitt bruk. Har ikke tenkt å kjøre SLi enda heller, men nå har jeg muligheten til å gjøre det i allefall. ;)

Lenke til kommentar
Eg kjøpte hovedkort med SLI ikkje fordi eg har tenkt å kjøre SLI (har 7800gtx) men fordi det hadde mest stasj. NF4 hovedkort uten SLI mangler ofte også ekstra sata kontroller, som var viktig for meg.

Samme gjaldt meg, valgte ett SLI-Deluxe kort grunnet ekstra S-ATA porter + mer. Ikke grunnet at det var SLi på det, men Sli er jo en liten bonus om jeg skulle gå for det senere.

Lenke til kommentar

Jeg har et Asus A8N SLI Deluxe og et Radeon X800XL. SLI kommer jeg aldri til å kjøre, med mindre jeg vinner i lotto og ikke vet hva jeg skal gjøre med pengene.

 

Jeg kjøpte hovedkortet simpelthen fordi det er et godt hovedkort med MASSE tilkoblinger og utstyr.

 

SLI finnes gjerne på de noe bedre hovedkortene, ihvertfall over det midtre sjiktet, og da faller valget ofte på SLI-hovedkort for folk som vil ha et godt hovedkort.

 

 

Edit: Hadde Ati hatt like gode hovedkort, med like mange tilkoblinger, hadde jeg gladelig kjøpt det. Men det som foreløpig har kommet (Sapphire-hovedkort med Ati-chipset) er ikke altfor imponerende som en erstatning til f.eks Asus A8N SLI Deluxe.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Jeg har et Asus A8N SLI Deluxe og et Radeon X800XL. SLI kommer jeg aldri til å kjøre, med mindre jeg vinner i lotto og ikke vet hva jeg skal gjøre med pengene.

 

Jeg kjøpte hovedkortet simpelthen fordi det er et godt hovedkort med MASSE tilkoblinger og utstyr.

 

SLI finnes gjerne på de noe bedre hovedkortene, ihvertfall over det midtre sjiktet, og da faller valget ofte på SLI-hovedkort for folk som vil ha et godt hovedkort.

 

 

Edit: Hadde Ati hatt like gode hovedkort, med like mange tilkoblinger, hadde jeg gladelig kjøpt det. Men det som foreløpig har kommet (Sapphire-hovedkort med Ati-chipset) er ikke altfor imponerende som en erstatning til f.eks Asus A8N SLI Deluxe.

Jeg kjøpte SLI Hovedkort av samme årsak

Asus A8N-SLI-deluxe er mer fremtidsrettet en de fleste andre hovedkort som

var på markede da det kom i salg , prisen var heller ikke så avskrekkende, jeg kommer heller aldrig til å kjøre SLI

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...