Gå til innhold

6600GT med passiv kjøling og 2xDVI?


tfheen

Anbefalte innlegg

Jeg driver på og titter litt rundt etter deler til ny boks, og da en koselig X2-basert sak. Jeg er allergisk mot støy og vil derfor gjerne ha passiv kjøling.

Andre krav er:

 

* God linux-kompatiblitet, Linux er primærarbeidsmiljøet mitt, så oppsettet må virke der.

* 2xDVI; jeg har tenkt å kjøre med 2xNEC 1770GX og kortet må dermed både greie å drive det oppsettet, samt ha dual DVI.

* Grei 3d-ytelse, men jeg er ikke av de største spillerene, så 6600GT eller tilsvarende er helt klart greit. Det er likevel fint om kortet henger greit med i nyere spill også. Jeg er forberedt på at 2xDVI kan være litt tungt å drive for et 6600GT, men da får jeg evt gå ned til en skjerm når jeg spiller.

 

Gigabyte GeForce 6600 256MB Turbo ser veldig fint ut, sånn rent bortsett fra at jeg ønsker dual DVI.

 

Pris er ikke veldig nøye, men jeg hadde håpet på å ende på rett side av 2000,- ihvertfall.

 

Hovedkortet jeg titter på er et Asus A8N SLI Premium (som sagt, allergisk mot støy), så en SLI-løsning er en mulighet, men da går man fort litt utenfor budsjettet mitt.

 

Eventuelle kommentarer, pekere, råd og tips tas i mot med takk.

 

- tfheen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter litt videre søkning så ser det ut til at Gigabyte lager kortet jeg har lyst på; GV-NX66T256D, men det er det ingen som selger i Norge, ser det ut til. :(

Hmm. Det kortet fikk jeg også lyst på :) Santech Micro Group står som norsk importør av Gigabyte-produkter. Har du forsøkt å kontakte dem og høre om dette kortet blir importert? Evt om det er mulig å få tak i det?

Lenke til kommentar
Hmm. Det kortet fikk jeg også lyst på :) Santech Micro Group står som norsk importør av Gigabyte-produkter. Har du forsøkt å kontakte dem og høre om dette kortet blir importert? Evt om det er mulig å få tak i det?

Jeg har ihvertfall sendt epost til DigitalImpuls og Netshop, så får vi se hva de sier..

 

- tfheen

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...