Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ødelagt chipset / hovedkort?


Anbefalte innlegg

Har nylig bygd meg ny PC, og alt fungerte som det skulle.. Eneste jeg fikk problemer med etter en liten stund, var at chipset-vifta mi på hovedkortet

(Asus A8n SLI) bråkte og stoppa nesten flere ganger.. Så, jeg gikk til innkjøp av en kjøleribbe istedet, som det sto mange gode kommentarer om:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303858&cks=PLC

Installasjonen gikk greit, men når jeg trykker power-knappen skjer følgende:

 

-Alle viftene slår seg på..

-Hører HD slår seg på..

-Seg CPU-temp stiger til idle-nivå... (Altså, den starter)

-Viften på skjermkortet starter..

 

Og ikke mere...

 

-Får ikke "oppstarts-lyden"..

-Skjermen slår seg ikke på..

 

Har prøvd å demontere alt, for så å starte PC`n med bare de mest elementere tinga, men dt er ingen forskjell...

Det jeg lurer på er om det kunne skjedd noe med chipset brikken når jeg instalerte kjøleribben, og hvilke følger det da får? Har gått tom for ideèr om hva som kan være feil, håper noen har forslag :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat samme problemet (jeg har en packard bell med socket 478 hovedkort), jeg har sett på maskinen i timer, jeg ser ingen skader på hovedkortet, det lyser til og med på det! Jeg har testet det meste av delene mine og er kommet fram til at det er antagligvis hovedkortet. Men nå har jeg levert inn min datamaskin på garanti (ferdigbygd, burde ha bygd en...) og de skal "sende den inn"

så nå må jeg vente i flere uker før min pc kommer tilbake. :(

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at dette går veien... :no:

Har prøvd alt som kan prøves nå tror jeg... For problemet er at jeg får jo ikke noe som helst indikasjon på hva som kan vere feil...! Alt er sånn som det skal vere... (Bortsett fra at den ikke starter da...) Lysdioden som indikerer HK`et får nok strøm lyser, alle viftene går som de skal, men nei...

 

Men visst HK`et har tatt kvelden, blir ikke de andre enhetene bli påvirket? Vil hardisken starte, prossesoren gå? For de gjør da det...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...