Jump to content
Sign in to follow this  
daadida

Flimmring på skjerm ved oppstart

Recommended Posts

Hei har nettopp satt sammen en ny pc, og hadde fått alt til å fungere bra. Koblet til den gammel HD'en for å kopiere noen filer til den nye. Når jeg så stoppet maskina og tok ut gammel disken igjen og skulle starte opp igjen ble det bare en slags flimmer med masse farger på som varierer litt etter hvor pc'en er i oppstarten og så etter en stund restarter pc'en seg bare igjen. Noen som har noen slags anelse på hva som kan ha skjedd.

Jo jo tenkt tanken selv men ikke noe ser ut til å være fysisk skadet, og dro ut kontakt og brukte antistatisk armbånd så kan ikke helt skjønne det. Men kan jo tyde på at skjermkortet kanskje har tatt kveld jeg vet ikke

Kan ikke gjøre noe for ser ikke noe av d som skal stå på skjermen bare forskjellige kunstverk av fine farger i forskjellige mønstre. Og etter en stund restarter maskina.

Jo jo tenkt tanken selv men ikke noe ser ut til å være fysisk skadet, og dro ut kontakt og brukte antistatisk armbånd så kan ikke helt skjønne det. Men kan jo tyde på at skjermkortet kanskje har tatt kveld jeg vet ikke

Jeg tenkte ikke på statisk elektrisitét, for slik skade klarer du ikke å påføre maskinen. (selv om det påstås) Jeg tenkte mer på fysisk skade av f.eks. brikker og kondensatorer. (om du f.eks. har kommet borti noe) Jeg anbefaler at du får testet pcen med et annet skjermkort, for å sjekke om det er skjermkortet som har tatt kvelden (tidlig).

ingen forskjell, ja må vel bare ta turen innom databutikken i morgen for dette kortet er pci express og jeg har ingen andre med den standarden å prøve med, ellers hadde jeg gjortdet forlengst

Edited by daadida